Nedaleko polárního kruhu začala další sezóna světového poháru Bridgestone FIA ecoRally Cup. Do Švédska vyrazila za obhajobou titulu i česká reprezentační posádka Hyundai Motor Czech s novou generací modelu Kona Electric.
Po loňském historickém úspěchu v podobě mistrovského titulu ze světového poháru FIA letos Michal Žďárský s Jakubem Nábělkem opět vsadili na elektrickou Konu z Nošovic, přezbrojili však na její novou generaci. Tu důkladně prověřili jak při dlouhé cestě do švédského Östersundu, tak v hlubokých mrazech na zasněžených a zledovatělých cestách náročných zkoušek první letošní soutěže – Östersund Winter Eco Rally.
„Na novou generaci jsme se moc těšili. V autě trávíme při přesunech opravdu hodně času, s naším loňským vozem jsme po Evropě najezdili přes 60 000 kilometrů. Proto velmi oceňujeme větší komfort i rychlejší nabíjení. Navíc díky prostornějšímu interiéru a kufru uvezeme i víc věcí,“ shrnuje dojmy z první dlouhé cesty řidič Michal Ždárský. „Během naší švédské mise jsme si nemohli vynachválit možnost vyhřátí auta na dálku, to se ve Švédsku vyloženě hodilo,“ dodává navigátor Jakub Nábělek.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k1-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k2-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k3-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k4-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k6-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k5-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k7-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k9-1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/k8-1-1024x683.jpg)
V premiérové soutěži na posádky čekala solidní porce 495 kilometrů rozdělená do dvou sekcí, z toho celkem 322 kilometrů bylo měřených. Česká dvojice se s nimi dokázala vypořádat nadmíru dobře a ze Švédska si po loňském bronzu odvezla velmi slušné druhé místo.
„Švédská soutěž je jedna z nejnáročnějších a hlavně zcela odlišná typem zkoušek. Všechny se jedou výhradně na zasněžených či zledovatělých cestách. Byli jsme jednou z pouhých tří posádek, které soutěž odjely na klasických zimních pneumatikách, všichni ostatní vsadili na hroty. Přesto jsme si rallye moc užili a zdárně se proklouzali až do cíle. Auto se i za těchto podmínek chovalo úplně fantasticky a čitelně. Druhé místo bereme všema deseti a už se těšíme na další soutěže, kde si na soupeře věříme ještě o chlup víc,“ hodnotí Žďárský.
V rychlém sledu nyní budou následovat další dva podniky: španělská Eco Rally Comunitat Valenciana a slovinská Mahle Eco Rally. Po nich si tovární posádka Hyundai Motor Czech od cestování trochu odpočine, v polovině března totiž přijde na řadu domácí Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l2-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l3-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l4-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l5-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l6-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l7-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l8-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2024/02/l9-1024x683.jpg)
Foto: Lars-Göran Andersson, Michal Žďárský