Hyundai IONIQ byl prvním autem světa, které bylo současně nabízeno jako hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. A i když vynikal hlavně úsporností, svého času dokonce stanovil rychlostní rekord mezi hybridy. Letos definitivně předá štafetu dalším modelům, které ponesou jeho jméno.
Hyundai je dnes špičkou v elektromobilitě. Elektrická Kona boduje v dojezdu i úspornosti, revoluční IONIQ 5 sbírá ocenění po celém světě, hybridní i20 N bojuje v mistrovství světa v rallye. Na začátku této cesty však stál přelomový model IONIQ, který se světu představil v roce 2016.
Inspirací pro budoucí produkční vůz se stala odvážná studie i-oniq, poprvé odhalená na Ženevském autosalonu už v roce 2012:
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_549/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/i-oniq-1-1024x549.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_549/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/i-oniq-2-1024x549.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_549/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/i-oniq-4-1024x549.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_549/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/i-oniq-5-1024x549.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_549/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/i-oniq-3-1024x549.jpg)
Po oficiálním uvedení na trh byl IONIQ oceňován nejen za průkopnickou koncepci, ale i za svůj design. Získal prestižní ocenění Red Dot Design Award a hned dvě ocenění Good Design Award v řadě. Několikrát ovládl žebříček ADAC Ecotest a na seznam úspěchů si připsal i ekologické ocenění Green NCAP. Autem roku se stal například v Norsku, Švédsku či Francii a dvakrát dosáhl i na nejvyšší metu v anketě Ženský světový vůz roku.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_301/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ_skici1-1024x301.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_301/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ_skici2-1024x301.jpg)
Ještě v závěru roku 2016 se týmu Hyundai na solných pláních v americkém Bonneville povedlo stanovit rychlostní rekord mezi produkčními hybridy. IONIQ se s pomocí řady aerodynamických úprav a vstřikování oxidu dusného rozjel až na 254 km/h a rekord oficiálně uznala FIA. Už standardní IONIQ ostatně těžil z vynikajících aerodynamických vlastností, součinitel odporu vzduchu cx 0,24 byl nejlepší hodnotou ve třídě.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_576/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-rekord-1024x576.jpg)
O rok později se pak IONIQ představil i jako autonomní vůz schopný jízdy bez řidiče, přičemž technologii LiDAR se povedlo plně schovat do karoserie a zachovat tak elegantní vzhled. Vůz si dokázal poradit nejen s křižovatkami, semafory, značkami a chodci, ale i s uzavírkami a zúženími. Spoléhal při tom i na bezpečnostní systémy, které již IONIQ měl ve výbavě. I díky nim si po celou dobu výroby udržel pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/autonomni1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/autonomni2-1024x683.jpg)
V roce 2020 se model dočkal modernizace, která přinesla omlazený vzhled, nový infotainment s velkým displejem, širší nabídku asistenčních systémů a v případě elektrické verze i akumulátor s o 36 % větší kapacitou (ze 28 na 38,3 kWh), delší dojezd a vyšší výkon. V průběhu celého života IONIQ dokazoval, že je to úsporné a spolehlivé auto, jehož baterie zvládnou bez problémů sloužit stovky tisíc kilometrů. To prokázaly i nezávislé testy.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g7-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g8-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g4-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g5-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g6-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g3-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2022/06/IONIQ-g2-1024x683.jpg)
Od konce roku 2016 do prosince 2021 bylo jen na evropském trhu prodáno 135 692 vozů, na českém trhu jich svého majitele našlo 589. Výroba původního modelu Hyundai IONIQ v závodě Ulsan v Jižní Koreji bude ukončena v červenci 2022. Poslední vůz, který sjede z montážní linky, završí významnou kapitolu historie značky Hyundai. Jeho jméno však bude žít dál v řadě elektromobilů značky IONIQ.