Není to žádný drsný off-road, v lehkém terénu si však vede až překvapivě suverénně. Podmáčené polní cesty, nepříjemné díry i kluzké bláto překonává IONIQ 5 s nadhledem a pohodlím díky své robustnosti a jemnému, ale výkonnému elektrickému pohonu.
Už jsme vám ukázali, že IONIQ 5 umí být zábavný a skvěle ovladatelný na sněhu a hravě si poradí i s kempováním v přírodě. Ani podzimní plískanice pro jeho majitele nepředstavují žádnou nepříjemnost, a to i když rádi vyráží na odlehlou chatu, do hor nebo jinam mimo pohodlí širokých asfaltových cest.
Světlá výška 160 mm je jen o centimetr nižší než v případě Tucsonu, o půl centimetru nižší proti Bayonu a o 2 mm vyšší ve srovnání s elektrickou Konou. Na větších terénních zlomech je třeba myslet na dlouhý třímetrový rozvor, který dělá interiér tak královsky prostorný. Na druhou stranu má IONIQ 5 díky tomu vpředu i vzadu jen velmi krátké převisy, takže nehrozí, že se nárazníky zaboří do země. Podlaha je navíc zcela rovná a její kryt mimořádně pevný. Nemusíte se tedy bát, že něco důležitého anebo drahého zničíte o trčící kámen – třeba část výfuku či olejovou vanu.
IONIQ 5 je možné mít i ve verzi 4×4 s pohonem všech kol HTRAC, který z jízdy na kluzkém povrchu dělá pohodovou záležitost. Každá náprava má vlastní elektromotor a reakce pohonu jsou tak bleskově rychlé. Zároveň se nikdy nestane, že by všechen točivý moment „utekl“ jedním prokluzujícím kolem. Obzvláště úspornější jízdní režimy umožňují sílu jemně dávkovat, takže nedojde ke ztrátě trakce kvůli jejímu prudkému návalu.
Podvozek je naladěný hodně komfortně, zároveň ale mají tlumiče dostatek tuhosti, aby při jízdě po děravé cestě nebouchaly do dorazů. I na velmi špatném povrchu IONIQ 5 hladce pluje po nerovnostech, s lehkostí našlapuje terénem a nedává vůbec nijak najevo, jak moc je cesta pod ním kluzká nebo hrbolatá. Posádku umí tichou a klidnou jízdou ukolébat v příjemném interiéru, a přitom se zvenku nebojí pořádně umazat.