Zákulisí

Po Česku už jezdí přes tisíc ostrých Hyundaiů divize N

První opravdu sportovní auto představil Hyundai v roce 2017 v podobě ostrého hatchbacku i30 N, který svými schopnostmi překvapil motoristický svět. Od té doby přibylo i několik dalších „eNek“, kolem nichž postupně vznikla silná a aktivní komunita nadšených řidičů.

Od začátku prodeje v České republice našlo svého majitele už 1069 vozů s logem N. Nejoblíbenější je stále zakladatel rodu, i30 N ve verzi hatchback – z celé české flotily tvoří více než polovinu, konkrétně 578 aut. Z toho je 28 vzácných karbonových speciálů Project C a dalších 25 kusů z limitované edice Drive-N. Elegantní Fastback s o něco přetáčivějším projevem si vybralo 365 řidičů. Hravých i20 N dosud na naše silnice vyrazilo 86 a divokých SUV Kona N rovných 40.

Není rozhodně náhoda, že jsou ostré Hyundaie v Česku jako doma. i30 N se vyrábí ve slezských Nošovicích a její ladění probíhalo s pomocí českých inženýrů a testovacích jezdců i na tuzemských silnicích nebo autodromu v Mostě. Hyundai je ostatně už druhým rokem hlavním partnerem mosteckého okruhu, kam majitelé „eNek“ často jezdí testovat limity svých aut. Ukázalo se totiž, že si je pořizují z velké části lidé, kteří opravdu chtějí posouvat své řidičské schopnosti, využít sportovní techniku N na maximum a účastnit se trackdayů nebo vyrážet na společné projížďky.

Oficiální český N Club má již přes 300 členů a Hyundai Motor Czech pro ně mimo jiné zdarma pořádá každoroční N Day právě v Mostě. Letos budou mít na výběr hned ze dvou termínů, aby se dostalo opravdu na každého. Kromě možnosti celodenního ježdění a testování různých modelů N jde především o příjemné setkání zajímavých lidí, které spojuje vášeň k řízení. Členové také zdarma dostávají vstupenky na zajímavé akce spojené s motorsportem, například závody TCR.

Divize N pod vedením Alberta Biermanna své zákazníky zná a od začátku staví auta tak, aby kromě zábavy na silnici a každodenního používání bez problémů zvládala i extrémní okruhové nasazení. Všechna za sebou mají důkladné testování na německém Nürburgringu, nejnáročnějším okruhu světa, kde se předprodukční verze bez větších úprav účastní i vytrvalostních závodů. Precizně odladěný podvozek zároveň bez protestů zvládá i rychlou jízdu na rozbitém povrchu běžných evropských okresek.

Související příspěvky
Zákulisí

IONIQ 6 je rekordmanem v rychlosti nabíjení

2 Mins read
Nezávislá iniciativa EcoBest Challenge pravidelně podrobuje důkladným měřením elektromobily všech značek. V posledním testu ohromil porotce Hyundai IONIQ 6, který díky své 800V…
Zákulisí

S obousměrným nabíjením je elektřina dostupná všude

2 Mins read
Jednou z průkopnických technologií elektromobilů IONIQ – a také nové Kony Electric – je schopnost energii nejen přijímat, ale také poskytovat. Celé auto…
Zákulisí

Od acetylenu k LED pixelům. Evoluce automobilových světel

4 Mins read
Už při prvním pohledu na auto upoutají světlomety pozornost. Kromě své praktické funkce jsou i jedním z nejdůležitějších stylistických prvků a pomáhají definovat…