Druhý model řady IONIQ si zachoval všechny klíčové přednosti „pětky“ a navrch k nim dodává více řidičského nadšení. Vyzkoušeli jsme ho v druhé nejdostupnější variantě se základní výbavou Smart, pohonem zadních kol a větším akumulátorem o kapacitě 77 kWh.
Z čistě technického pohledu nejsou mezi modely IONIQ 5 a IONIQ 6 velké rozdíly. Používají stejnou platformu, stejné baterie i stejné elektromotory. První jízdní dojmy ale jasně ukázaly, že IONIQ 6 zdaleka nepřináší jen nový kabát elegantního streamlineru. Stejně, jako je každé z těchto aut nezaměnitelné při pohledu zvenku a do interiéru, liší se také pocity za volantem. Je až překvapivé, jak rozdílný výsledný dojem je.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static2-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static3-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static4-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static5-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static6-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static7-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/static8-1024x683.jpg)
Přitom IONIQ 6 rozhodně nerezignoval na to nejdůležitější – cestovní pohodu. I když zdánlivě sedí hodně nízko, komfort jízdy je vážně působivý. Představte si tu nejrozbitější silnici, jaká vás napadne. Plnou nespočtu malých i velkých výmolů, které člověka nutí neustále kličkovat, celou záplatovanou a s rozpadlou krajnicí. IONIQ 6 ji překoná naprosto suverénně bez výraznějších otřesů či rachocení.
Velice pevná karoserie elektrického sedanu umožnila zachovat dobrou ovladatelnost i s měkčím podvozkem a pneumatikami s relativně vysokým profilem, které dobře tlumí. Navzdory sportovním proporcím je to prostorné a pohodlné auto, ve kterém si i na dlouhých a náročných cestách skutečně odpočinete.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int2-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int3-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int5-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int7-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int8-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int6-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/int4-1024x683.jpg)
Na rozdíl od vzdušného „obýváku na kolech“, kterým je IONIQ 5, je ovšem IONIQ 6 zaměřen více řidičsky. Pořád je to příjemně vláčné auto bez ostrých hran, které sebou ani při plném plynu, maximální rekuperaci nebo v ostrých zatáčkách nikdy neškube. Současně si v něm však užijete i svižnou jízdu. Náklony a pohyby karoserie jsou kontrolované a jasně ohraničené, v zatáčkách je auto agilní a na výjezdech stabilní. Přilnavost předních kol vám dodá dostatek jistoty i ve vyšších rychlostech.
Hyundai navíc umožňuje plné vypnutí stabilizačního systému a zadní kola se s až nečekanou chutí nechají přemluvit k přetáčivosti. Na její bezpečné zvládnutí je pak díky délce auta dostatek času. Výkon 229 koní a 350 Nm v dané verzi stačí ke zrychlení na 100 km/h za 7,4 sekundy, díky okamžitě dostupnému točivému momentu a výbornému pružnému zrychlení však ve skutečnosti působí ještě rychleji, než ukazují čísla.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive2-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive3-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive4-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive5-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive6-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive7-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/drive8-1024x683.jpg)
Interiér už ve výbavě Smart poskytuje velice příjemnou atmosféru. Je plný technologií a nic v něm nechybí, zároveň působí sympaticky uměřeně a šikovně spojuje retro prvky s těmi futuristickými. Ve výsledku je IONIQ 6 uživatelsky přístupný a hned padne do ruky. Zatímco IONIQ 5 sází na otevřenou dispozici s posuvným ostrůvkem, mladší sourozenec naopak cestující hezky obejme jako útulný kokon. Kufr je jako u každého sedanu nižší, ale hodně široký a hluboký. Prostor na nohy ve druhé řadě je pak vysloveně královský.
Výhodu má IONIQ 6 díky svým proporcím i v dobré aerodynamice, která obzvláště v kombinaci s menšími koly o průměru 18“ znamená dojezd až kolem 600 km na jedno nabití. Špičková rychlost nabíjení 800V platformy samozřejmě nijak nezaostává za IONIQ 5.
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det1-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det4-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det2-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det7-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det5-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det6-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det3-1024x683.jpg)
![](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_683/https://blog.hyundai.cz/wp-content/uploads/2023/02/det8-1024x683.jpg)
Povedenou kombinací všech svých vlastností číslo šest zpřístupňuje řadu IONIQ novému okruhu majitelů – uživatelsky je stejně příjemné jako IONIQ 5, ale aktivní řidiče dokáže vtáhnout do děje a nabídnout jim hravost nejen na sněhu.