Za volantem

Pohodlný i zábavný. IONIQ 6 poprvé na českých silnicích

Druhý model řady IONIQ si zachoval všechny klíčové přednosti „pětky“ a navrch k nim dodává více řidičského nadšení. Vyzkoušeli jsme ho v druhé nejdostupnější variantě se základní výbavou Smart, pohonem zadních kol a větším akumulátorem o kapacitě 77 kWh.

Z čistě technického pohledu nejsou mezi modely IONIQ 5 a IONIQ 6 velké rozdíly. Používají stejnou platformu, stejné baterie i stejné elektromotory. První jízdní dojmy ale jasně ukázaly, že IONIQ 6 zdaleka nepřináší jen nový kabát elegantního streamlineru. Stejně, jako je každé z těchto aut nezaměnitelné při pohledu zvenku a do interiéru, liší se také pocity za volantem. Je až překvapivé, jak rozdílný výsledný dojem je.

Přitom IONIQ 6 rozhodně nerezignoval na to nejdůležitější – cestovní pohodu. I když zdánlivě sedí hodně nízko, komfort jízdy je vážně působivý. Představte si tu nejrozbitější silnici, jaká vás napadne. Plnou nespočtu malých i velkých výmolů, které člověka nutí neustále kličkovat, celou záplatovanou a s rozpadlou krajnicí. IONIQ 6 ji překoná naprosto suverénně bez výraznějších otřesů či rachocení.

Velice pevná karoserie elektrického sedanu umožnila zachovat dobrou ovladatelnost i s měkčím podvozkem a pneumatikami s relativně vysokým profilem, které dobře tlumí. Navzdory sportovním proporcím je to prostorné a pohodlné auto, ve kterém si i na dlouhých a náročných cestách skutečně odpočinete.

Na rozdíl od vzdušného „obýváku na kolech“, kterým je IONIQ 5, je ovšem IONIQ 6 zaměřen více řidičsky. Pořád je to příjemně vláčné auto bez ostrých hran, které sebou ani při plném plynu, maximální rekuperaci nebo v ostrých zatáčkách nikdy neškube. Současně si v něm však užijete i svižnou jízdu. Náklony a pohyby karoserie jsou kontrolované a jasně ohraničené, v zatáčkách je auto agilní a na výjezdech stabilní. Přilnavost předních kol vám dodá dostatek jistoty i ve vyšších rychlostech.

Hyundai navíc umožňuje plné vypnutí stabilizačního systému a zadní kola se s až nečekanou chutí nechají přemluvit k přetáčivosti. Na její bezpečné zvládnutí je pak díky délce auta dostatek času. Výkon 229 koní a 350 Nm v dané verzi stačí ke zrychlení na 100 km/h za 7,4 sekundy, díky okamžitě dostupnému točivému momentu a výbornému pružnému zrychlení však ve skutečnosti působí ještě rychleji, než ukazují čísla.

Interiér už ve výbavě Smart poskytuje velice příjemnou atmosféru. Je plný technologií a nic v něm nechybí, zároveň působí sympaticky uměřeně a šikovně spojuje retro prvky s těmi futuristickými. Ve výsledku je IONIQ 6 uživatelsky přístupný a hned padne do ruky. Zatímco IONIQ 5 sází na otevřenou dispozici s posuvným ostrůvkem, mladší sourozenec naopak cestující hezky obejme jako útulný kokon. Kufr je jako u každého sedanu nižší, ale hodně široký a hluboký. Prostor na nohy ve druhé řadě je pak vysloveně královský.

Výhodu má IONIQ 6 díky svým proporcím i v dobré aerodynamice, která obzvláště v kombinaci s menšími koly o průměru 18“ znamená dojezd až kolem 600 km na jedno nabití. Špičková rychlost nabíjení 800V platformy samozřejmě nijak nezaostává za IONIQ 5.

Povedenou kombinací všech svých vlastností číslo šest zpřístupňuje řadu IONIQ novému okruhu majitelů – uživatelsky je stejně příjemné jako IONIQ 5, ale aktivní řidiče dokáže vtáhnout do děje a nabídnout jim hravost nejen na sněhu.

Související příspěvky
Za volantem

První dojmy z nového Santa Fe: Úchvatný interiér a pravý luxus

5 Mins read
Pátá generace velkého rodinného SUV Hyundai přichází s revolučním designem, prémiovým konceptem a celou řadou prvenství v rámci segmentu. Motorističtí novináři se…
Za volantem

Nová Kona poprvé v Česku. Podívejte se, na co láká

4 Mins read
Česká premiéra druhé generace Hyundai Kona proběhla na konci května na slavnosti Legendy. Při té příležitosti jsme ji rovnou vzali na malou…
Za volantem

Jak jsme nevyhráli závod 4 Hours Most

6 Mins read
Populární formát malých vytrvalostních závodů zpřístupňuje okruhové soutěžení lidem, kteří nemají závodní licenci ani peníze na rozhazování. Jako poučený amatér jsem se…