Česká soutěž patřící do mistrovství elektromobilů FIA ecoRally Cup patří k těm nejtěžším v celém šampionátu. Ať už jde o navigaci, rychlostní průměry nebo náročnost tratí. Potvrdilo se to i letos a domácí posádka továrního týmu Hyundai musela o body tvrdě bojovat v nabité mezinárodní konkurenci.
Do krásné jihočeské přírody v okolí Českého Krumlova jeli Michal Žďárský a Jakub Nábělek obhajovat hned dvě vítězství z předchozích ročníků Czech New Energies Rallye. Soutěž rozjeli hned od začátku velmi dobře, ve třetím testu jim však čáru přes rozpočet udělala překážka v podobě traktoru blokujícícho cestu. Tím začala velká stíhací jízda, která trvala po celý zbytek závodu.
„S největšími konkurenty jsme se až do konce přetahovali doslova o každou desetinku vteřiny. Nakonec to klaplo pár kilometrů před cílem a soutěž regularity se nám opravdu podařilo vyhrát, z čehož jsme měli obrovskou radost. Upozornili jsme tak soupeře, že s námi musejí vždy a všude počítat. Taková jízda ale samozřejmě stojí nějakou energii, takže po započítání výsledků spotřeby to znamenalo konečné třetí místo v kategorii FIA. I za to jsme moc rádi, každé podium se počítá,“ popsal Michal Žďárský.
Po třetí soutěži z devíti zůstává situace na čele světového poháru velice vyrovnaná. Česká dvojice drží průběžnou třetí pozici jen o jediný bod za loňskými mistry světa ze Španělska a tři body za první posádkou. Za tři týdny je na pořadu další podnik v Portugalsku, kam Žďárský s Nábělkem a Konou Electric vyrazí stejně jako loni po vlastní ose na cestu dlouhou 3000 kilometrů tam a 3000 kilometrů zpět.
I tak náročnou soutěž, jakou českokrumlovská Czech New Energies Rallye je, zvládl Hyundai Kona Electric s průměrnou spotřebou 11,7 kWh/100 km. Trať přitom měřila téměř 500 km, z toho 324 km tvořily měřené zkoušky.
„Na zdejších náročných tratích a úzkých rozbitých cestách jsme ocenili i skvělý podvozek auta a vydařené jízdní vlastnosti. Stejně jako dynamiku, kterou tenhle kompaktní elektromobil nabízí. Občas holt bylo potřeba za to vzít a na to byla naše Kona vždy připravena. Díky nízké spotřebě a akumulátoru s dostatečnou kapacitou jsme se navíc vůbec nemuseli starat o dojezd, na rozdíl od řady konkurenčních posádek. Vlastně bychom zřejmě celý závod zvládli odjet i bez nabíjení, které je nicméně přes noc povinné,“ dodal Žďárský.
Kromě třetího místa v hodnocení FIA vybojovala tovární posádka Hyundai zároveň i první místo v domácím šampionátu Česká Trophy v Eco Rally a třetí místo v hodnocení spotřeby. České mistrovství pořádané pod hlavičkou Autoklubu ČR loni Žďárský s Nábělkem vyhráli, a protože Český Krumlov má jako podnik FIA vyšší koeficient hodnocení 1,5, vyneslo jim první místo znovu spoustu bodů a zajímavý náskok v čele letošního šampionátu.
„Krumlov jsme si maximálně užili a děkujeme všem našim partnerům v čele s Hyundai Motor Czech i rodinám a kamarádům za podporu a za to, že tam za námi dorazili. Poslední poděkování a uznání letí za pořadateli této výjimečné domácí soutěže. Ta byla jako vždy velmi precizně nachystaná a svou náročností opět nezklamala. Klobouk dolů!“ uzavírá Žďárský.