S délkou přes pět a čtvrt metru Staria rozhodně není malé auto a ohromný prostor v interiéru to potvrzuje. Přesto se za jejím volantem hned uvolníte. Manévruje se s ní překvapivě snadno, nabízí skvělý výhled a řidiče poslouchá na slovo.
Největší model v nabídce Hyundai standardně odveze až devět lidí. Ve vrcholné verzi Luxury, kterou můžete vidět na fotkách, je to sice „jen“ sedm, zato ale s komfortem první třídy. Ve druhé řadě nabízí relaxační sedadla podobná jako ta v modelu IONIQ 5, díky rozvoru téměř 3,3 metru a široké karoserii však cestující mají ještě více prostoru. Pohodlně si odpočinou i vysocí dospělí, sedadla lze elektricky nastavit v mnoha směrech a k dispozici je několikastupňová ventilace i vyhřívání nebo vlastní nastavení klimatizace.
Ani lavice ve třetí řadě není jen nouzová. Nechybí bohatě prosklená výklopná okna s roletkami, barevné LED podsvícení, výdechy ventilace, držáky nápojů nebo USB porty. Řidič může dění v zadních řadách sledovat s pomocí kamery ve stropě a k dispozici má i funkci pro přenos hlasu mezi přední a zadní částí vozu. Posuvné boční dveře na obou stranách vozu se otevírají elektricky.
Dosud největším evropským modelem Hyundai bylo až sedmimístné SUV Santa Fe a v přímém srovnání s ním je dobře vidět, že Staria není žádné autíčko. O to víc potěší první dojmy z jízdy.
Za mírně zkoseným vyhřívaným volantem se sedí hezky vysoko a všechny ovladače má řidič díky absenci klasického středového tunelu přehledně před sebou. Ani v první řadě nechybí sklopné opěrky na ruce, ventilovaná sedadla nebo několik praktických schránek, takže pohodlí na dlouhých cestách je zaručeno. Výhled skrz vysoká okna a velká zpětná zrcátka je bezchybný a prosvětlenosti interiéru pomáhá i panoramatické střešní okno.
Staria stojí na „osobní“ platformě N3, jíž sdílí například se sourozeneckým SUV Santa Fe. Díky tomu může mít veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu z ostatních modelů Hyundai a zůstaly jí také civilní jízdní vlastnosti. Spíš než jako dodávka se na silnici chová jako větší MPV. Okamžitě zaujme lehkostí pohybu a obratností. Poloměr otáčení činí pouze 5,97 metru (jen o 27 centimetrů víc než u Santa Fe) a nástrahami provozu prokličkujete naprosto hladce. Auto živě reaguje na povely volantu a potěší přímočarou odezvou. Ve vyšších rychlostech se zase projeví stabilita i při komfortním naladění podvozku.
Světlá výška je celých 186 mm (ještě o 10 mm víc než u Santa Fe a o 16 mm víc než u Tucsonu), takže se řidič vůbec nemusí bát ani případných polních cest nebo vysokých obrubníků ve městě.
Pod kapotou je schovaný čtyřválcový diesel CRDi o objemu 2,2 litru. Motor má 177 koní a svých 430 Nm odevzdává už v 1500 otáčkách za minutu. Staria s ním není žádný sprinter a zrychlení na 100 km/h za přibližně 12,5 sekundy naznačuje, že její silnou stránkou bude spíš maraton. Motor je totiž naladěný především na dobré výkony při částečném zatížení na delších cestách. Dá se s ním tiše plout provozem na čtvrt plynu, i v nízkých otáčkách suverénně zrychluje bez nutnosti podřazování a umí se pak odměnit nízkou spotřebou. Maximální rychlost je přesto slušných 185 km/h a k dispozici je i pohon všech kol.
Celkový dojem ze Starie je jednoznačný – pohoda. Tu umí navodit jak v zadních řadách, kde posádku rozmazluje prostorem, světlem i výbavou, tak na místě řidiče, kterého vůbec ničím nestresuje.