Zákulisí

Zrození luxusu. Genesis nabral sílu a míří do Evropy

Vše odstartovala první generace luxusního sedanu Genesis, se kterou se Hyundai sebevědomě vydal do segmentu luxusních aut. Dnes toto jméno nese úspěšná prémiová značka nabízející výkonné a bohatě vybavené vozy s nepřehlédnutelným designem. Už letos se otevřely první evropské showroomy a v hledáčku je i Česká republika.

Historie Genesis není příliš dlouhá, ale hlavně ve Spojených státech, Jižní Koreji, na Blízkém východě nebo v Číně si tato značka rychle udělala dobré jméno. První Genesis byl představen v roce 2003 jako koncept luxusního sedanu pod mateřskou značkou Hyundai. Na trh zamířil v roce 2008 a Hyundai pro něj vyvinul i svůj vlastní, zcela nový osmiválec s označením Tau. Ten vznikl ve verzích o objemu 4,6 a 5,0 litru, nabídl výkon přes 400 koní a v letech 2009 a 2010 se dokonce dostal na prestižní seznam nejlepších motorů světa magazínu Ward’s.

Na stejné platformě vzniklo pro modelový rok 2009 ještě jedno velmi zajímavé auto s názvem Genesis Coupé. Primárně pro americký trh určené sportovní kupé s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,8 litru nabízelo výkon přes 300 koní a ve výrobě vydrželo až do roku 2016. Po prvotním úspěchu zamířil Genesis Coupé také do Evropy, kde se stal prvním oficiálně prodávaným modelem Hyundai s pohonem zadních kol. Přestože šlo v první řadě o luxusně orientované GT, nechyběla opravdu sportovní technika jako samosvorný diferenciál Torsen nebo čtyřpístkové brzdiče.

Model Genesis se v roce 2013 dočkal druhé generace, to hlavní ale přišlo ještě o dva roky později. Tehdy byla sestavena skupina špičkových designérů se zkušenostmi z Audi, BMW nebo Lamborghini, aby pomohla založit a uvést na trh samostatnou značku Genesis – s vlastní image, filozofií i showroomy. A přesně to se také stalo.

Inspirace z celého světa

V současné době Genesis nabízí celkem šest samostatných modelů, které mají pestrý původ. Návrh a vývoj probíhá hned na třech kontinentech současně. Evropu zastupuje vývojové centrum v německém Rüsselsheimu, Asii středisko v Namyangu a Ameriku základna v Irvine v jižní Kalifornii. Samotná výroba potom probíhá v jihokorejském Ulsanu. Krom domácího trhu jsou modely Genesis nejvíce úspěšné v Severní Americe, kde se ročně prodá více než 20 tisíc vozů.

V nejrůznějších automobilových soutěžích a anketách získávají ocenění především za inovativní design, vysokou míru bezpečnosti a moderní technologie. Všechny modely na sebe designově navazují, přičemž charakteristickým prvkem je vždy dominantní maska chladiče a nepřehlédnutelná dvojitá linka předních i zadních světel.

Parádní kombi pro Evropu

Druhá polovina letošního roku bude pro Genesis dalším milníkem. Míří totiž na starý kontinent s prvním pro Evropu vyvinutým modelem G70 Shooting Brake, který použije techniku sedanu G70. Od zavedené konkurence se odliší netradičním, skoro až extravagantním designem, nebude chybět luxusně pojatý interiér napěchovaný zajímavými technologiemi a pod kapotou se objeví výkonné motory. Zákazníci se mohou těšit i na šestiválcovou verzi s pohonem zadních nebo všech kol.

Prvními evropskými přístavy jsou pro Genesis Velká Británie, Německo a Švýcarsko. Postupně ale budou následovat i další trhy a zmiňována je v této souvislosti i Česká republika. Na jaká auta bychom se v takovém případě mohli těšit ukazuje stávající modelová řada Genesis, kterou si můžete prohlédnout níže.

G70

Sportovní sedan G70 je nejdostupnější model Genesis. Moderní interiér s prémiovým audiosystémem a koženým čalouněním je orientovaný na řidiče pro co nejlepší ergonomii. Dynamické tvary karoserie a dvojice oválných koncovek výfuku dávají jasně najevo, že se pod kapotou ukrývají výkonné motory. Ve vrcholné specifikaci jde o přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 370 koní. Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Díky tomu dokáže G70 s vypnutým stabilizačním systémem projíždět zatáčky přetáčivým smykem.

G80

Působivý sedan G80 byl představen teprve před několika měsíci. Zajímavým designovým prvkem je kromě obrovské masky zejména dlouhá svažující se záď s výrazným prolisem. Interiéru zdobenému kůží, kovem a pravým dřevem dominuje širokoúhlá obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 14,5“. Pod dlouhou přední kapotou se ukrývají skvěle odhlučněné čtyřválce a šestiválce o výkonu až 375 koní. G80 je k dispozici také jako elektromobil se dvěma motory a dojezdem až 427 km.

G90

Vrcholem luxusu v podání Genesis je majestátní limuzína G90 s délkou přesahující 5,2 metru. Na elegantní tvary karoserie navazuje harmonický interiér zaměřený na co nejvyšší komfort. Prostor pro odpočinek zajišťují zadní ergonomická sedadla čalouněná měkkou kůží, která jsou pro kvalitní relaxaci vybavena výsuvnou opěrkou pro nohy. Luxusní atmosféru doplňuje propracované interiérové osvětlení a řada technologií pro odstínění vnějšího hluku i vibrací od motoru.

GV70

Nejnovějšími členy rodiny jsou stylová SUV GV70 a GV80.I kompaktnější GV70 stejně jako ostatní modely Genesis nabízí výkonné motory, pohon všech kol upřednostňující zadní nápravu a dynamické jízdní vlastnosti. Podobu interiéru s novou generací infotainmentu je stejně jako vzhled exteriéru možné individuálně konfigurovat a vybírat z řady zajímavých odstínů. Společně s nevšedními tvary karoserie tak každá GV70 dostává exkluzivní vzhled.

GV80

Prostorný Genesis GV80 míří mezi nejluxusnější SUV na trhu a nabízí komfort srovnatelný s velkými prémiovými sedany. Interiéru dominují velká pohodlná sedadla, široký středový tunel s dřevěným dekorem a kůží čalouněná palubní deska. Luxusně působí také dvouramenný volant podobný jako v limuzíně G90 nebo širokoúhlý displej infotainmentu s vysokým rozlišením. Pod kapotou může být šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 375 koní. Samozřejmostí je pohon všech kol a hladce řadící osmistupňová automatická převodovka.

Související příspěvky
Zákulisí

Vodík i baterie. Průkopnický N Vision 74 je první hybrid svého druhu

2 Mins read
Futuristický retro design není jediný důvod, proč koncept supersportu N Vision 74 přitáhl pozornost celého světa. Dokáže jet buď na vodík, nebo…
Zákulisí

Hyundai i30 N se v Česku nejen vyrábí, ale i ladí

3 Mins read
Z nadšených ohlasů novinářů i majitelů na modely divize N se zdá, že Hyundai zná dokonalý recept na praktická sportovní auta. Tedy taková,…
Zákulisí

Tucson není jen auto, ale i pozoruhodné místo

4 Mins read
Jihozápad Spojených států neobyčejným způsobem spojuje západní, mexické a indiánské vlivy. Platí to i pro Tucson, druhé největší město Arizony. Díky rozmanité…