Nepřehlédnutelný crossover Bayon zaujme na první pohled, pod výraznou karoserií se ale skrývá praktické, uživatelsky příjemné a především dostupné auto. Že se tento záměr vývojářů podařilo naplnit potvrzují i reakce motoristických novinářů, kteří se s ním už mohli svézt. Přečtěte si jejich dojmy.
„Hyundai Bayon při prvním setkání překvapil šířkou svého talentu – dokáže uspokojit zákazníky všeho druhu, ať už hledají skromnou náhradu ix20, rozumné auto do rodiny nebo se chtějí s pohlednou novinkou předvádět na bulvárech. Ještě zajímavější však je, že se v kompaktní karoserii skrývá překvapivě prostorné a dospělé auto.“
„Podvozek Bayonu je skutečně povedený – jistý, poddajný, dobře odhlučněný a zcela bezpečný. I když jde o kompaktní vůz, Bayon předvádí skutečně dospělé chování. A za velmi slušné peníze, protože takové auto pořídíte už od 350 tisíc korun a ani nebude vypadat jako chudý příbuzný. Ano, ix20 šla pořídit ještě laciněji, ale Bayon je o mnoho lepší auto.“
Garáž.cz: Hyundai Bayon je mnohem víc než jen následovník ix20
„Z auta i přes odvážné tvary čiší příjemný pocit upřímnosti a zdravé jednoduchosti a zcela jistě nabídne ideální mix vlastností pro spoustu zájemců o ‚normální malé praktické auto‘, které však rozhodně nepůsobí lacině nebo jakkoli ošizeně.“
„Interiér tvarově vychází z modelu i20, nabízí tedy velmi povedenou architekturu, zajímavé tvary a celkově příjemné místo pro život. Materiály jsou kvalitně zpracované a většinou mají i hezkou strukturu.“
Novinky.cz: První jízda s Hyundai Bayon: Malé velké auto je zpět
„Z hlediska prostornosti není Bayonu co vytknout. I vzadu mám s výškou 185 centimetrů dostatek prostoru jak před kolena, tak nad hlavou. Kvituji i slušně vysoko ukotvenou lavici, která díky tomu pěkně podpírá stehna. Pochvalu zaslouží zavazadelník, nejen díky v rámci kategorie parádnímu udávanému objemu 411 litrů, ale také díky pravidelným tvarům.“
„V době stále expandující nabídky různých elektromobilů a hybridů je velice osvěžující vidět, že Hyundai prostřednictvím modelu Bayon nabídl ‚prostě normální auto‘, které primárně myslí na potřeby své cílové klientely a ne na ústupky emisním normám. Cílová klientela vůz nepochybně ocení, ať už pro slušný vnitřní prostor, pravidelně tvarovaný zavazadelník s více než dostatečným objemem, nebo komfortní jízdu. Také výbava je v duchu slov Hyundaie „rozumná” a nabízí primárně to, co zákazníci opravdu chtějí. Díky tomu se i cena drží v mezích.“
Auto.cz: Poprvé za volantem Hyundaie Bayon. Jak jezdí duchovní nástupce ix20?
„Korejská automobilka pevně usazená v Evropě na to jde chytře, poslední sezony staví výrazná auta zacílená přesně tak, jak to masové publikum v Evropě chce. Možná jsou nové hyundaie chvílemi trochu bláznivě tvarované zvenku, uvnitř to jsou však pocitově bytelná auta, která se cíleně vyhýbají výstřelkům.“
„Evropská konkurence v honu za modernou a gramy CO2 chvílemi dost ujíždí od mainstreamových chutí. Plánovači v centrálách fantazírují o plné elektrifikaci, autonomním řízení a ovládání okoukaném ze sci-fi komixů; jenže obyčejný zákazník chce obyčejné auto, které ho nebude děsit nebo štvát. A rád by i něco bez turba.“
iDnes.cz: Hyundai Bayon bude hvězdou českých sídlišť. Je jednoduchý, líbivý, příjemný