Novinky

Hyundai Bayon je stylový crossover s prvky SUV

Zájemci o zvýšené modely s větší světlou výškou a pohodlnou pozicí za volantem letos budou mít ještě širší výběr. Bayon je nejnovější a nejmenší člen rostoucí rodiny SUV značky Hyundai. Jeho název byl inspirován oblíbeným městem Bayonne ležícím v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie. Je totiž ideální pro jízdu v evropských městech, současně ale poskytuje dostatek prostoru a pohodlí pro cestování.

  • Nový crossover speciálně navržený pro Evropu, který svou velikostí spadá segmentu B (stejně jako model i20)
  • Prostorný interiér s dostatkem místa na nohy v obou řadách i přes kompaktní vnější rozměry
  • Řada vyspělých prvků výbavy v oblasti komfortu, bezpečnosti a konektivity dostupných pro všechny

Ostře řezaný design

Na první pohled osobitý Bayon zaujme výrazným vzhledem. Stejně jako nové generace modelů Tucson nebo i20 byl navržen v duchu „smyslné sportovnosti“, která vyvolává emoce kombinací atraktivních proporcí s inovativními technologickými řešeními. Klínovitý tvar karoserie s C sloupkem ve tvaru šípu vozu dodává dynamiku, zatímco design přední a zadní části zdůrazňuje rozkročený, sebevědomý postoj.

Široká maska chladiče na přídi se směrem dolů otvírá, čímž přispívá k dojmu stability. Úzká linka přívodu vzduchu přecházející do světel pro denní svícení zase umocňuje šířku vozu, zatímco spodní ochranný panel potvrzuje identitu SUV. Výrazné jsou i třídílné hlavní světlomety s přívody vzduchu ke kolům. Dynamiku střešních sloupků zdůrazňují zadní svítilny ve tvaru bumerangu, které jsou umístěny na samém okraji karoserie, čímž opět vzniká široký dojem. Stejnou funkci plní tenká horizontální linka spojující zadní LED svítilny, která současně vytváří ladné propojení s boky. Hranaté linie nad zadními podběhy dodávají této části karoserie na intenzitě.

Bayon bude k dispozici s 15“ ocelovými koly nebo se 16“ a 17“ koly z lehké slitiny. Na výběr je celkem devět barev karoserie včetně zcela nového laku Mangrove Green. Na přání je k dispozici také barevně odlišená černá střecha.

Vzdušný digitální interiér

Bayon má čistý, prostorný a světlý interiér poskytující komfort pro cestující vpředu i vzadu. Koncept decentních barev a materiálů s jemnými ozdobnými prvky vytváří klidnou atmosféru, stejně jako příjemné ambientní osvětlení v prostoru pro nohy, výplních dveří i středové odkládací přihrádce. Standardně je interiér zcela černý, na přání jsou k dispozici další dvě kombinace včetně tmavě šedé se zeleným prošíváním.

Stejně jako ostatní modely Hyundai disponuje i Bayon vyspělými technologiemi pro konektivitu, které jsou v tomto segmentu vzácností. Displeje multimediálního systému a digitálního přístrojového štítu mohou mít rozměr až 10,25“ a potěší i možnost bezdrátového připojení telefonu přes Apple CarPlay či Android Auto. Cestující mají k dispozici dva vstupy USB vpředu a jeden vzadu, v nabídce je i prémiový audiosystém Bose nebo bezdrátové nabíjení telefonu.

Nejnovější verze systému Bluelink umožňuje online plánování trasy, přibyla funkce uživatelských profilů a novinkou je i integrace kalendářů Google nebo Apple. Pokud je u schůzky v kalendáři uvedena také adresa, může ji díky tomu jednoduše převzít navigační systém vozu. Pomocí aplikace Bluelink lze na dálku najít polohu zaparkovaného vozu, zamknout i odemknout dveře nebo třeba zkontrolovat množství paliva v nádrži. Různé funkce vozu včetně klimatizace lze ovládat hlasem.

Design není na úkor praktičnosti

Hyundai Bayon poskytuje komfort a prostornost typické pro rodinné vozy kategorie SUV, avšak ve spojení s agilitou a úsporností modelu ze segmentu B. Kompaktní rozměry a dobrou ovladatelnost tak kombinuje s vynikajícím výhledem, pohodlným nastupováním a robustností. Praktičnost zajišťuje zavazadlový prostor o základním objemu 411 litrů vybavený inteligentním krytem, který lze posunout podle polohy zadních opěradel tak, aby vždy zakrýval veškerý náklad.

Vůz měří 4180 mm na délku, 1775 mm na šířku a 1490 mm na výšku, což dokazuje snahu o rovnováhu mezi požadavky na kompaktnost a praktičnost. Rozvor náprav je 2580 mm, což zajišťuje komfort všem cestujícím – vpředu mají pro nohy k dispozici 1072 mm, vzadu 882 mm. Bayon standardně nabízí světlou výšku 165 mm.

Nejlepší bezpečnostní výbava ve třídě

Bayon sdílí bezpečnostní výbavu s většími modely Hyundai. Nabízí tak rozsáhlý soubor systémů SmartSense, z nichž mnohé jsou již součástí standardní výbavy. Autonomní nouzové brzdění FCA dokáže zabránit nehodě nejen při běžné jízdě, ale například i při odbočování na křižovatce. Umí také rozeznat chodce a cyklisty. Chytrý tempomat NSCC využívá data z navigačního systému, díky čemuž dokáže sám udržovat povolenou rychlost v daném úseku. Vůz také dokáže upozornit na únavu či nepozornost řidiče, na rozjezd vozidla vpředu a dokonce i na zapomenuté dítě či domácího mazlíčka na zadních sedadlech.

Asistent pro předcházení kolizím při couvání PCA-R v případě potřeby zabrzdí, jestliže při pomalém couvání detekuje za vozem překážku. Podobným způsobem pomáhá řidiči Aktivní upozornění na provoz za vozidlem RCCA, pokud při couvání z parkovacího místa hrozí srážka s autem přijíždějícím ze strany. S vměstnáním se do těsného místa zase pomůže poloautomatické parkování. 

Motory s elektrifikací i bez

Hyundai Bayon se může pochlubit hospodárností a nízkými emisemi CO₂ díky modernizované rodině motorů Kappa. Obzvláště v kombinaci s 48V technologií mild hybridního pohonu a inteligentní mechanickou převodovkou iMT. Některé motory jsou vybaveny i technologií Hyundai CVVD, která mění okamžik otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Tím zlepšuje výkon a současně snižuje spotřebu.

Na vrcholu nabídky stojí jednotka 1.0 T-GDi s 48V technologií, jež je k dispozici ve dvou výkonových verzích – 100 a 120 koní. Tento motor lze kombinovat se šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 100 koní je k dispozici také v provedení bez mild hybridního systému. Nabídka zahrnuje rovněž čtyřválec MPi o objemu 1,2 litru s nejvyšším výkonem 84 koní a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).  Motory 1.0 T-GDi disponují třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport.

Bayon je navíc prvním SUV Hyundai vybaveným funkcí vyrovnávání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena sportovním modelům. Otáčky motoru jsou automaticky synchronizovány s otáčkami výstupního hřídele, což přináší hladší a rychlejší řazení. Funkce je dostupná pro motor 1.0 T-GDi ve spojení se převodovkou 7DCT (ve všech režimech) a 1.0 T-GDi 48V s převodovkou 6iMT (v režimu Sport).

Technická data modelu Bayon najdete ke stažení zde. Kompletní produktovou stránku a konfigurátor můžete prozkoumat zde.

Související příspěvky
Novinky

IONIQ 5 N v českých testech: Jede brutálně a bude vás bavit!

5 Mins read
IONIQ 5 N je první elektrický model divize N. Jak je u jejích aut zvykem, nabízí řidičskou zábavu a současně odolnost a…
Novinky

Kona Electric v testech: Prostor a pohodlí za dobrou cenu

4 Mins read
Druhá generace elektromobilu z Nošovic se představila českým motoristickým novinářům. Zaujala je praktickým a pohodlným interiérem, dlouhým dojezdem spojeným s nízkou spotřebou…
Novinky

VIDEO: Druhý český N Day přilákal desítky ostrých Hyundaiů

2 Mins read
Milovníci vozů divize N se sjeli na mosteckém autodromu, aby se po roce opět setkali ve velkém stylu a naplno vyzkoušeli schopnosti…