Hyundai i30 kombi je vůbec poprvé k mání i ve sportovně střižené verzi N Line, která z něj dělá ještě komplexnější auto. Projeli jsme s ním Šumavu i Krušné hory, abychom vám mohli co nejvěrněji přiblížit jeho jízdní vlastnosti i celkový charakter.
I když je řada N Line inspirována vzhledem modelů od sportovní a závodní divize N, nesází jen na agresivní ostré hrany. Našemu vozu s bronzovým lakem dodaly dynamické, ale současně elegantní tvary nárazníků spíš rafinovanost a hodnotný vzhled. V kombinaci s červenou nebo černou barvou karoserie zase majitel získá sportovně až nabroušeně vyhlížející auto, které budí respekt. Dosáhnout tak lze různých výsledků podle toho, jak chcete na silnici působit. Dobrému prvnímu dojmu napomohla i nedávná modernizace i30, která jí dala opticky širší postoj a osobité LED světlomety.
Výrazné boční průduchy v nárazníku verze N Line nejen dobře vypadají, ale speciální křidélka byla navržena pro zlepšení aerodynamiky. Vzadu nechybí široký difuzor, dvojité chromované koncovky výfuku a vše podtrhují nástavce prahů, černá zrcátka nebo tónovaná skla. Exkluzivně pro N Line jsou už ve standardu dodávána 18“ kola z lehké slitiny (pro běžné verze jsou dostupné disky v rozměrech 15 až 17 palců).
Důležité je, že všechny odlišnosti N Line nejsou jen na oko a některé oceníte i při jízdě. Na rozdíl od hatchbacku a fastbacku sice kombi nedostalo snížený podvozek s pevnějším nastavením, protože se u něj přeci jen více počítá s rodinným zaměřením, ale přesto umí potěšit i nadšeného řidiče. 18“ kola s pneumatikami o menším profilu (225/40 R18) dodávají přední nápravě až překvapivé množství přilnavosti. Díky tomu auto velmi ochotně mění směr, hladce přenáší výkon na asfalt a nechá si líbit i poměrně vysokou nájezdovou rychlost do zatáčky. Podvozek i30 přitom velká kola stále zvládá bez problémů odpružit. Ani na rozbitém povrchu klasických českých okresek neodskakují, díky čemuž je jízda tichá a auto i při svižné jízdě po nerovnostech přesně drží zvolenou stopu.
i30 N Line kombi i přes řadu sportovních detailů nabízí především pohodlí pro uvolněné cestování, kombinuje ho ale s dobrou ovladatelností a ochotou k rychlejší jízdě, při které neztrácí nic ze svého vyrovnaného charakteru. Decentní míra sportovnosti při jízdě ničím neobtěžuje a nesnižuje cestovní komfort ani každodenní použitelnost, zlepšuje však zážitek ze řízení a celkový dojem z auta. Tento úkol skvěle plní i sportovní sedadla, jejichž pevné boční vedení podrží v zatáčkách, ale současně nabídnou komfort na dlouhých cestách a i vyšším cestujícím zajistí dobrou oporu stehen.
Červeně prošívaná sportovní sedadla s logem N, výškovým nastavením a elektricky ovládanou bederní opěrkou samozřejmě nejsou jediný prvek, kterým se provedení N Line odlišuje. Také stylový volant zatraktivňuje červené prošití a pro pohodlnější úchop a jistotu kontroly nad vozem ve všech situacích je potažený jemnou perforovanou kůží. Stejný je i design řadicí páky N Line, kterou zdobí kovové prvky, červený závodní pruh a opět nechybí kožené lemy pro lepší úchop.
Za cenu přibližně půl milionu korun (s aktuální akční prémií) navíc v základní výbavě nechybí ani vyhřívaná sedadla i volant, duální automatická klimatizace, hliníkové pedály, rádio s dotykovým displejem a šesti reproduktory, parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kamera, asistent pro vedení v pruzích, autonomní nouzové brzdění nebo Bi-LED přední světlomety a zadní kombinované LED svítilny. Za 50 000 Kč si lze přikoupit hladce a rychle řadící sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT.
Nově vyvinutý čtyřválec 1.5 T-GDi o výkonu 160 koní poskytuje zcela dostatečnou dynamiku. Lineárně se vytáčí a díky 48voltovému mild-hybridnímu systému, který dle potřeby přispívá točivým momentem až 60 Nm, má sílu už od nízkých otáček. Elektrifikace na sebe zároveň nijak neupozorňuje a od řidiče nic nevyžaduje, prostě jen nenápadně pomáhá vylepšovat parametry motoru a snižovat spotřebu. I když se motor rozhodnete vytočit až k červenému poli, pořád má příjemný zvuk a nijak nedává najevo, že by mu takový přístup byl proti srsti.
Mild-hybridní systém (k dispozici je i pro diesel 1.6 CRDi) zajišťuje i rychlejší a plynulejší opětovné nastartování po zastavení. Při brzdění zase startér-generátor převádí kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do 48V baterie pro pozdější použití. Brzdový pedál má nicméně jistý a zcela přirozený chod. Motor v základu spolupracuje s nově vyvinutou šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou iMT, která umí odpojit motor i bez sešlápnutí spojky a zajišťuje tak funkci plachtění pro další úsporu paliva.
Praktická kombi se u nás v Česku vždy těšila velké oblibě a Hyundai i30 kombi je už řadu let bestsellerem. V aktuální generaci k jeho nejsilnějším stránkám patří dobře naladěný podvozek ideální pro náročné evropské silnice, obrovský zavazadlový prostor o objemu 602-1650 litrů nebo bohatá výbava za dobrou cenu. S rozšířením nabídky o verzi N Line nyní lze z příjemného kombi pro každodenní cestování udělat nepřehlédnutelné auto, za jehož volantem se budete cítit výjimečně. Zatím se tento mix vlastností ukazuje jako dobře trefený kompromis – verzi N Line volí v případě kombi více zákazníků než u hatchbacků a fastbacků dohromady.
Více informací o výbavě N Line a dostupných motorech najdete na stránkách modelu.