Novinky

Kona Electric v testech: Prostor a pohodlí za dobrou cenu

Druhá generace elektromobilu z Nošovic se představila českým motoristickým novinářům. Zaujala je praktickým a pohodlným interiérem, dlouhým dojezdem spojeným s nízkou spotřebou i zajímavou cenovkou. Přečtěte si jejich dojmy.

„Její cena začíná těsně pod 900 tisíci korunami, čímž dokáže pokazit náladu nejen evropským, ale i čínským konkurentům. A z původně trochu stísněného interiéru s malým kufrem se s příchodem druhé generace stalo plnohodnotné rodinné auto, které svou velikostí dotahuje v Česku tolik oblíbený Tucson.“

„Nová Kona narostla všemi směry, zdaleka nejvíc ale do délky (+175 mm), z čehož těží nejen cestující na zadních sedadlech, kteří mají více místa na nohy, ale hlavně velikost kufru. Ta mezigeneračně povyskočila o 134 litrů. (…) Působí jako velké, bytelné auto, až se nechce věřit, že stále patří do segmentu B. Interiér je sympaticky vzdušný, na předních sedadlech zaujme hlavně velkorysý prostor do šířky.“

Aktuálně.cz: Číňanům ztuhne úsměv. Elektrické Hyundai Kona z Nošovic boduje cenou i prostorem

„Verze se 65kWh baterií bude opravdový cesťák, protože je cejchována na dojezd víc než 510 km, což z ní dělá elektromobil s největším dojezdem ve své třídě. Lidé jsou dnes velmi skeptičtí k WLTP hodnocení, ale pokud bude Kona alespoň trochu jako první generace, tak věřím, že se na 500 km dostanete, protože papírové hodnoty dokázala přetavit v realitu.“

„Je to důstojné a vychované auto, výkonu přesně ta správná porce. Kona nadále ukazuje, že chce pořád být především příjemným společníkem na každý den, který vás nebude štvát, ale bude tu pro vás a bude vám den dělat příjemnější. (…) Jakmile do ní sednete a zabouchnete za sebou dveře, tak jste v zenu. Najednou nikam nepospícháte a nic vás nehoní. Řízení je lehoučké, plynový pedál nastavený sametově, odhlučnění kabiny velmi dobré a povozek ze 100 % nastavený do komfortu.“

Hrubis: Nová Hyundai KONA Electric. Trochu víc od všeho

„Kona je úžasně tichá, a to i ve vyšších rychlostech na dálnici – aerodynamický hluk se zde projevuje jen mírně, podvozek je krásně pohodlný i na 19“ kolech (vyzkoušeno na několika dost ostrých nerovnostech), v autě je dost místa, interiér působí zvlášť ve světlejší kombinaci útulně a hodnotně. Jezdí jako dobrý moderní elektromobil.“

„Hyundai uvádí pro 17“ pneu dojezd v kombinaci až 514 km, devatenáctky by měly být o 60 km horší. Realita? V doznívajícím pozdním létu a s převahou silnic první třídy vlastně plus minus stejná. Klidnějším tempem jsem se probojoval i pod 15 kWh na 100 km, čímž jsem se dostal zhruba 2 kWh pod tovární hodnotu. S dynamikou nebyl vzhledem k výkonu 160 kW žádný problém. Výkonnější verze Kony se stále pohybuje kolem 1,8 tuny, což vůbec není špatné.“

Garáž.cz: Celkově dospělejší auto, které by mohlo zvládnout všechno. A za dobré peníze

„Úplně nejlepší je technika, která se za těmi zajímavými plechy skrývá. Uvnitř jsou dva 12,3palcové displeje a vůz je vybaven digitálním klíčem, takže jej s použitím telefonu nejen odemknete, ale i nastartujete. Stejně jako dražší modely má Kona kamerové sledování provozu ve slepém úhlu, dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent, head-up displej s promítáním na čelní sklo či funkci Vehicle-to-Load (V2L) s nabíjecím výkonem až 3,6 kW. Konkurence Hyundai jednou jistě dotáhne, ale bude jí to trvat.“

„Je to poctivý elektromobil výrazných tvarů, který u nás lidé z Nošovic nejenom smontovali, ale pomohli jej i vyvíjet. A odvedli sakra dobrou práci. Úroveň výroby, materiálů a zpracování se může srovnávat s německými prémiovkami, technická výbava je na úrovni větších a dražších elektromobilů. Je to pohodlné, svižné a dobře odhlučněné auto, které v podstatě nedělá nic špatně.“

Autorevue: S novým Hyundaiem Kona Electric v Beskydech: Doma je mu dobře! A vám s ním bude také

„Změnil se design, podstatně narostly rozměry a přibyly nové prvky výbavy i funkce. Jednou z těch nejzajímavějších je schopnost nabíjet elektrické spotřebiče. Můžete třeba posekat trávu na pozemku, kde není zavedena elektřina, napájet díky zásobě elektřiny v autě ledničku a podobně. Stačí do přídě k nabíjecímu konektoru připojit speciální adaptér a do něj zastrčit přívodní šňůru k tomu či onomu přístroji. Takto lze napájet věci v okolí auta až 3,6 kW. Další elektrická zásuvka s napětím 230 V je ještě v prostoru zadních sedaček přímo v autě.“

„Zatímco dříve mohla Kona plnit roli městského vozu pro dvojčlennou, možná hraničně pro tříčlennou rodinu, nyní už bez problémů do interiéru naložíte čtyři lidi a ještě řadu jejich zavazadel. Kufr má totiž objem 466 litrů. (…) Dalších pár desítek litrů je k dispozici ve schránce pod přední kapotou, která je plná užitečných drobností. Například má dno pokryté protiskluzovou vrstvou, nechybí dokonce ani síťka. Potěší také místo na předních a zadních sedadlech, což platí jak o prostoru pro kolena, tak i pro ramena.“

Deník: Využitelnost skvělá, dojezd potěší: První jízda s novým Hyundai Kona Electric

Související příspěvky
Novinky

5 důvodů, proč se těšit na Hyundai Inster

5 Mins read
Na český trh jsme uvedli model Inster, nejdostupnější elektromobil Hyundai. Zájemci se mohou těšit na překvapivou prostornost v kompaktních rozměrech, výbornou agilitu…
Novinky

Výstava motýlů i korejský les. Hyundai se činí v Botanické zahradě

2 Mins read
Oblíbená výstava tropických motýlů ve skleníku Fata Morgana letos v Botanické zahradě Praha probíhá do 2. června. Ve stejné době zároveň již…
Novinky

IONIQ 5 N v českých testech: Jede brutálně a bude vás bavit!

5 Mins read
IONIQ 5 N je první elektrický model divize N. Jak je u jejích aut zvykem, nabízí řidičskou zábavu a současně odolnost a…