Motorsport

Třetí titul pro Česko? Světový pohár ecoRally je v poločase

Mezinárodní šampionát Bridgestone FIA ecoRally Cup 2025 má po sedmi závodech ze 14 velmi napínavý průběh, alespoň pro české fanoušky. Úřadující mistři Michal Žďárský a Jakub Nábělek jsou po několika zaváháních na druhé pozici, mají ale ještě řadu příležitostí na reparát. O zábavu prozatím nebyla nouze.

Žďárský s Nábělkem hájí barvy České republiky v ecoRally hned natřikrát. Startují pod českou vlajkou, jsou tovární posádkou českého zastoupení Hyundai, a navíc soutěží s vozem Kona Electric vyrobeným ve slezských Nošovicích. V loňském roce s ním najeli více než 70 000 km a dokázali podruhé v řadě zvítězit v absolutním pořadí FIA ecoRally Cup. Suverénně navíc ovládli i domácí šampionát ČEZ Mistrovství ČR v EcoRally a nově rozšířili řady soutěžního týmu Janík Motorsport.

Jako na horské dráze

Letos už za sebou v rámci světového mistrovství mají zastávku ve Švédsku (2. místo), kde prověřili dojezd v extrémních zimních podmínkách, Španělsku (2.), České republice (1.), Portugalsku (smolné 9. místo), Slovinsku (1.), Belgii (až 7. místo) a na Islandu (2.). V mimořádně nabitém kalendáři bude následovat Skotsko, kde bude třeba bezchybně zvládnout jízdu na opačné straně silnice, Švýcarsko, ale také Madeira nebo Čína.

Zatímco na domácí půdě má tým Hyundai Motor Czech aktuálně na kontě tři výhry ze tří odjetých soutěží, ve světovém poháru se střídají skvělé výsledky s několika zaškobrtnutími. Zaváhání v Portugalsku a Belgii však naštěstí nemusí nic znamenat, z celkového počtu 14 soutěží se totiž počítá jen osm nejlepších výsledků. Cíl tak zůstává stejný – obhajoba světového titulu z předchozích ročníků 2024 a 2023.

V celkovém bodování budou navíc rozhodovat soutěže s vyšším koeficientem, mezi které patřil právě Island a ve druhé půlce sezóny pak Madeira či zastávka v Číně. I druhé místo z Islandu tak znamená větší bodový zisk než vítězství v ostatních soutěžích a největší rivalové ze světového šampionátu tam skončili až za českou posádkou. Ať už jde o italsko-francouzskou dvojici Guerrini-Prusak, bulharský tým Dedikov-Dedikova, Slovince ve složení Spacapan-Kobal nebo Portugalce Silva-Ramalho.

Neohrožená jízda Českem

Mistrovství ČR v ecoRally je rovněž v polovině, odjely se tři z celkem šesti plánovaných soutěží a Žďárský s Nábělkem zatím při cestě za obhajobou titulu ani jednou nezaváhali. Ovládli náročnou Czech New Energies Rallye Český Krumlov, 4. Futures Contproduct Rally Morava i 2. NOKIAN TYRES Eco Rallye Beskydy.

Český šampionát přitom patří k těm vůbec nejlepším v celé Evropě. Nejen úrovní jednotlivých podniků, ale i počtem účastníků a kvalitou zúčastněných posádek. Značce Hyundai se zároveň navíc díky výsledkům dalších posádek mimořádně daří i v hodnocení výrobců, kde aktuálně drží první pozici. Kromě vozů Kona Electric se účastní i týmy s vozy IONIQ 6 a IONIQ 5, které si často velmi dobře vedou i v samostatně hodnocené kategorii spotřeby.

Seriál domácího mistrovství bude pokračovat v červenci tradiční Bohemia Regularity Rally, na podzim jihočeskou Wettern Classic Rally a sezónu ukončí v listopadu 2. NOKIAN TYRES Eco Rallye Železné hory.

Související příspěvky
Motorsport

Kona Electric po extrémní zátěži: Dojezd stále přes 500 km!

2 Mins read
Nošovická Kona Electric má ve službách tovární posádky českého Hyundai v mezinárodním šampionátu ecoRallye těžký život. Zažívá tuhé severské mrazy i úmorná vedra…
Motorsport

Z okruhů na silnice. Experimentální vozy Hyundai N ukazují budoucnost

3 Mins read
Pojízdné laboratoře Hyundai RM a RN už po více než 10 let představují pomyslný most mezi závodními vozy a sériovými sportovními modely…
Motorsport

ecoRallye je výzva, přitahuje i jezdce z WRC či F1, říkají čeští světoví šampioni

13 Mins read
Michal Žďárský, Jakub Nábělek a jejich elektrický Hyundai Kona z Nošovic již podruhé dokázali vyhrát mezinárodní mistrovství Bridgestone FIA ecoRally Cup. Jak se…