Novinky

IONIQ 5 N v českých testech: Jede brutálně a bude vás bavit!

IONIQ 5 N je první elektrický model divize N. Jak je u jejích aut zvykem, nabízí řidičskou zábavu a současně odolnost a spolehlivost nejen na silnicích, ale i na závodních tratích. Čeští motorističtí novináři se o tom mohli přesvědčit na okruzích u Barcelony a Mostu. Přečtěte si jejich dojmy.

Auto.cz: Za volantem Hyundai IONIQ 5 N: Elektrický hot-hatch. Konečně!

„IONIQ 5 N si na hot hatch nehraje, opravdu jím je. Adaptivní podvozek je dostatečně pohodlný na silnici, ale zároveň umí být tuhý a sebejistý i při extrémních požadavcích na okruhu a nevytřese z vás duši ani s obřími 21“ koly a pneumatikami s nízkou bočnicí. Ta jsou sice kovaná pro snížení neodpružené hmotnosti, ale pořád za nimi jsou vpředu 400mm ocelové brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny.“

„Brutální zrychlení není u silného elektromobilu překvapením. Důležitější je, že se automobilce Hyundai opravdu podařilo prolomit bariéru mezi elektromobily a auty stavěnými pro skutečnou řidičskou zábavu. IONIQ 5 N je pravověrné enko, odhlédneme-li od faktu, že je to pořád hodně velké a těžké auto, příliš velké na řadu úzkých okresek s utaženými zatáčkami.“

Autokult CZ: Hyundai Ioniq 5 N – První pořádně rychlé elektro

„To je šílené, co to auto dělá. Teď na výjezdu ve smyku jak to bylo řiditelné. Já to nechápu. Je to brutální, úplně jiná liga. Takto si představuji, že někdo vyvinul opravdu sportovní elektrické auto, protože to funguje. A teď jsem zvědavý na ten čas. 1:51:21! Tak to je hustý. A tom tam mám pořád rezervy a bojím se na brzdách, stále by se ještě dalo přidat. To auto má potenciál jet pod 1:50. Je překvapivé, jak dobře je řiditelné plynem, jak se dá výkon modulovat nohou přesně tak, jak potřebujete. Není to on-off, jak to u elektromobilů bývá.“

AutoRevue.cz: První jízda s novým Hyundai Ioniq 5 N, a rovnou na okruhu. Žerty stranou, bude vás bavit!

„IONIQ 5 N po stisknutí tlačítka simuluje osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, kterou můžete ovládat pádly pod volantem. Software umí simulovat gradaci, kdy třeba z 50 km/h budete na trojku akcelerovat rychleji než na šestku. Když narazíte na virtuální omezovač na virtuálním tachometru, skutečně auto přibrzdí. A když řadíte směrem nahoru, odpojí se na okamžik při řazení příval síly na motory, takže auto trochu škubne. Já vím, jak to zní. Směšně. Je to divadlo, které vám ale pomůže auto lépe vnímat a sžít se s ním. Na okruhu v Mostě jsem projížděl vracák na dvojku a hokejku na čtyřku. Je to lepší, než kdybych jel na pocit nebo zkoušel ostřit na rychlost.“

„Zvukové vjemy si můžete nastavit tři – spalovací motor, stíhačku a pak takový nějaký vesmírný zvuk. Spalovací motor při odlevení na plynu prská z virtuálních výfuků ze zadních reproduktorů. Když si naopak odřadíte stíhačku, uslyšíte podobný zvuk jako při forsáži. Zvuky jsou slyšet i venku. Klidně se smějte, já sám stále nevím, co si o tom myslet. Vím ale to, že když jsem jel čtvrté kolo a soustředil jsem se jen na jízdu, bylo mi vlastně jedno, že je to divadlo a snažil jsem se si to užít. A bavilo mě to. Opravdu.“

Hrubis: Hyundai IONIQ 5N | Tohle ještě nikdo neudělal!

„Dokud si tohle nevyzkoušíte, tak nepochopíte, co je dnes možné jen za pomoci software. A já už vás slyším: Proč si elektromobil hraje na spalovák? Ale víte co – proč ne? Důležité je mít na výběr. Že se s tím autem bavíte, že si ho můžete upravit podle svojí konkrétní nálady. Každý den se probudíte trošku jinak, tak si cvaknete jiný režim. Stejně to vždycky můžete všechno povypínat a mít prostě normální IONIQ 5. Prostorný, s V2L, s dobíjením za 18 minut, dojezdem skoro 500 kilometrů, s velkým interiérem. Na každodenní ježdění není až o tolik tvrdší než standardní verze.“

Garáž.cz: Nejzábavnější elektromobil dneška? Hyundai Ioniq 5 N si při jízdě lehce spletete se spalovacím autem. A jede brutálně

„Velmi slušný komfort překvapil. Přece jenom jde o zásadně upravenou sportovnější verzi, navíc na jednadvacetipalcových kolech, a ono nic – žádné nervózní poskakování nebo rány na nerovnostech, jenom parádní klídek. A dokonce i s překvapivě přijatelnou spotřebou. Jízdu po městě a následně dálnici jsme zvládli s průměrem kousek pod 20 kWh na sto kilometrů. Víc než dobré! Pro info, baterka má kapacitu 84 kWh, což by mělo stačit na normovaných zhruba 450 kilometrů.“

„IONIQ 5 N je rozhodně nejzábavnější elektromobil široko daleko, minimálně v jeho cenové hladině (připravte si nejméně 1 799 990 Kč). Technologické hračičky navíc určitě potěší i tisíc a jedna možnost nastavení, IONIQ 5 N toho k hraní nabídne spoustu. Rozhodně se velmi počítá i každodenní použitelnost, ostrý elektrický Hyundai umí být až nečekaně komfortní.“

Novinky.cz: Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky

„Velmi působivé bylo i naladění a fungování brzd, u kterých se automobilce podařilo takřka úplně eliminovat rozdíl mezi brzděním rekuperací a momentem, kdy se třmeny skutečně zakousnou do obrovských brzdových kotoučů. Po celou dobu jízdy po okruhu zvládaly držet tempo s výkonnými elektromotory a vždy dokázaly vůz bezpečně zpomalit. (…) Uvést správně nastavený IONIQ 5 N do kontrolovaného smyku bylo vlastně docela jednoduché i pro amatéry. Zábavu s autem si užije každý, zkušenější jezdci mohou pálit pneumatiky jedna radost.“

„Simulované manuální řazení, zvuk motoru či drift režim samozřejmě nejsou nejdůležitějšími funkcemi pod sluncem, rozhodně ale jízdu zpříjemňují a v případě elektromobilu vytvářejí zajímavý zážitek pro lidi, kteří by jinak nad elektromobilem ani neuvažovali. A to ani nezmiňuji celkovou praktičnost, včetně slušného dojezdu a rychlonabíjení. (…) Mezi elektromobily se rozhodně jedná o mimořádně zajímavý stroj, který se zdá být důležitým mezičlánkem v elektrické evoluci a konečně nabízí i trochu jinou zábavu. Pokud tedy hledáte elektromobil, který bude rychlý, zábavný a praktický, Hyundai IONIQ 5 N se zatím zdá být skvělou volbou.“

Související příspěvky
Novinky

Kona Electric v testech: Prostor a pohodlí za dobrou cenu

4 Mins read
Druhá generace elektromobilu z Nošovic se představila českým motoristickým novinářům. Zaujala je praktickým a pohodlným interiérem, dlouhým dojezdem spojeným s nízkou spotřebou…
Novinky

VIDEO: Druhý český N Day přilákal desítky ostrých Hyundaiů

2 Mins read
Milovníci vozů divize N se sjeli na mosteckém autodromu, aby se po roce opět setkali ve velkém stylu a naplno vyzkoušeli schopnosti…
Novinky

Ostrý IONIQ 5 N v recenzích: Konečně vzrušující elektromobil!

4 Mins read
Oficiální premiéra sportovní verze IONIQ 5 od divize N se rychle blíží, už před ní však vybraní motorističtí novináři z Evropy i USA…