Zákulisí

IONIQ 6 je rekordmanem v rychlosti nabíjení

Nezávislá iniciativa EcoBest Challenge pravidelně podrobuje důkladným měřením elektromobily všech značek. V posledním testu ohromil porotce Hyundai IONIQ 6, který díky své 800V architektuře a propracované elektrické soustavě dosáhl nejkratšího času dobíjení v historii testů.

EcoBest Challenge podrobně zkoumá celou řadu parametrů důležitých pro majitele elektromobilů – dojezd ve skutečném provozu oproti udávaným tabulkovým hodnotám, reálnou rychlost nabíjení z wallboxu i rychlonabíječky, efektivitu pohonu nebo třeba nouzový dojezd ve chvíli, kdy palubní ukazatel stavu akumulátoru ukáže 0 %. Tabulky se všemi výsledky jednotlivých ročníků jsou veřejně dostupné na webu organizace.

Cestování bez čekání

Při využití DC rychlonabíječky s výkonem 350 kW (z 20 na 80 %) udržel IONIQ 6 průměr na úrovni 200 kW a 100 km dojezdu dokázal získat za rekordní 4 minuty. Dosud nejlepším výsledkem přitom bylo 7 minut u vozu Kia EV6 v loňském testu, přičemž Kia patří pod koncern Hyundai a využívá stejnou techniku. Jinak se potřebný čas pro získání 100 km dojezdu i u nejlepších vozů zpravidla pohybuje kolem 10 minut a výše.

Stejně tak získal IONIQ 6 prvenství i při simulaci domácího AC nabíjení výkonem 22 kW, kdy na každých 100 km dojezdu potřeboval pouze 1 hodinu a 24 minut. Zajímavostí je, že při „vybitém“ akumulátoru, kdy již palubní počítač ukazuje dojezd 0 km, dokázal vůz pokračovat v jízdě ještě dalších 25 km. I to byl jeden z nejlepších výsledků v testu.

Dlouhý dojezd díky vysoké efektivitě

Ke špičce se aerodynamický sedan Hyundai zařadil také při měření reálného dojezdu v provozu, přičemž 55 % trasy tvořily rychlostní silnice, 25 % běžné silnice a jen 20 % městské prostředí. Klimatizace i multimediální systémy byly po celou dobu zapnuté. Udávaný kombinovaný dojezd dle WLTP pro testovanou verzi je v ideálních podmínkách 614 km, skutečný byl 559 km, tedy 91 % tabulkového.

Dlouhý dojezd i při nijak extrémní kapacitě akumulátoru 77,4 kWh je dán vysokou efektivitou. IONIQ 6 dokázal na každou kWh urazit 7,6 km, což byl opět nejlepší výsledek v testu. Schopnost zdolávat velké vzdálenosti i bez enormně velkého akumulátoru přináší nižší hmotnost a méně času stráveného na nabíječkách.

Související příspěvky
Zákulisí

S obousměrným nabíjením je elektřina dostupná všude

2 Mins read
Jednou z průkopnických technologií elektromobilů IONIQ – a také nové Kony Electric – je schopnost energii nejen přijímat, ale také poskytovat. Celé auto…
Zákulisí

Po Česku už jezdí přes tisíc ostrých Hyundaiů divize N

2 Mins read
První opravdu sportovní auto představil Hyundai v roce 2017 v podobě ostrého hatchbacku i30 N, který svými schopnostmi překvapil motoristický svět. Od té doby…
Zákulisí

Od acetylenu k LED pixelům. Evoluce automobilových světel

4 Mins read
Už při prvním pohledu na auto upoutají světlomety pozornost. Kromě své praktické funkce jsou i jedním z nejdůležitějších stylistických prvků a pomáhají definovat…