Zákulisí

Hyundai čistí evropská moře, odpad využívá v interiérech

Desítky tun odpadu a starých rybářských sítí už letos Hyundai vylovil z moře v rámci partnerství s organizací Healthy Seas. Recyklované materiály jsou důležitou součástí interiérů zejména v nejnovějších ekologických modelech řady IONIQ.

PET lahve, rybářské sítě nebo recyklované termoplasty jsou jen některé z řady neobyčejných materiálů, které našly uplatnění v aktuálních modelech Hyundai. Automobilka je navíc umí nejen zužitkovat, ale aktivně pomáhá i s jejich odstraňováním z přírody. Spolupracuje na tom s organizací pro ochranu moří Healthy Seas a společností Aquafil, která regeneruje nylonové části ze sítí a dalšího odpadu do speciální příze Econyl. Tu najdou majitelé vozů IONIQ 5 – a brzy i IONIQ 6 – například v rohožích a koberečcích.

V tomto roce zahrnují aktivity Hyundai lovení odpadu, úklid pláží a vzdělávací akce v Chorvatsku, Řecku, Španělsku, Itálii, Slovinsku nebo Velké Británii. Jde o důležitou součást udržitelného rozvoje a takzvané cirkulární ekonomiky, která se snaží o co nejefektivnější nakládání s organickými i syntetickými materiály.

Desítky tun plastů, stovky metrů sítí

Ostrovu Ithaka letos účastníci programu s podporou Hyundai ulevili od 23,5 tuny odpadu, z čehož asi 18,5 tuny představovaly nejrůznější rybářské sítě. Šlo o pokračování loňské akce a cílem bylo zlikvidovat všechen zbývající odpad – výsledný rozdíl pak mohli návštěvníci vidět na vlastní oči. V červnu pak následovala akce v katalánském Tossa de Mar, kde potápěči odstranili desítky metrů sítí z korálových útesů na pobřeží Costa Brava. V Chorvatsku byla na programu zátoka Luka Krnica, kterou mezinárodní tým potápěčů zbavil stovek metrů sítí.

„Společnost Hyundai se zavázala usilovat o pokrok pro lidstvo ve všem, co dělá. Kromě toho, že se transformuje v poskytovatele řešení pro chytrou mobilitu, hraje také důležitou roli v udržování čistoty evropských moří a vodních cest pro další generace. Proto úzce spolupracuje se společností Healthy Seas na pořádání vzdělávacích programů. Po úspěšném prvním roce partnerství jsme i v první polovině roku 2022 dosáhli pozoruhodných výsledků,“ řekl Michael Cole, prezident Hyundai Motor Europe.

Druhý život odpadu

Organizace Healthy Seas od svého vzniku v roce 2013 odstranila z moří a jejich pobřeží více než 770 tun odpadu. Zároveň úspěšně pracuje na tom, aby se z rybářských sítí a dalších pozůstatků lidské činnosti staly materiály běžně používané v průmyslu, které budou firmy aktivně vyhledávat a schraňovat namísto toho, aby končily v přírodě nebo na skládkách. Důležitou součástí těchto aktivit je i vzdělávání veřejnosti a komunikace s rybářskými společnostmi i místními rybáři.

Výsledkem spolupráce s nejrůznějšími partnery z řad výrobců jako je Hyundai jsou i unikátní produkty vyrobené z recyklovaného odpadu. Patří mezi ně sportovní oblečení, plavky, ponožky, obuv, koberce, rohože, polštáře a další interiérové doplňky, náramky, sluneční brýle či různé tkaniny. Z jedné tuny nylonového odpadu lze vyrobit například 23 tisíc párů ponožek nebo 900 metrů čtverečních koberce.

Související příspěvky
Zákulisí

Vodík i baterie. Průkopnický N Vision 74 je první hybrid svého druhu

2 Mins read
Futuristický retro design není jediný důvod, proč koncept supersportu N Vision 74 přitáhl pozornost celého světa. Dokáže jet buď na vodík, nebo…
Zákulisí

Hyundai i30 N se v Česku nejen vyrábí, ale i ladí

3 Mins read
Z nadšených ohlasů novinářů i majitelů na modely divize N se zdá, že Hyundai zná dokonalý recept na praktická sportovní auta. Tedy taková,…
Zákulisí

Tucson není jen auto, ale i pozoruhodné místo

4 Mins read
Jihozápad Spojených států neobyčejným způsobem spojuje západní, mexické a indiánské vlivy. Platí to i pro Tucson, druhé největší město Arizony. Díky rozmanité…