Novinky

Staria v prvních testech: Luxus za skvělou cenu

Čeští motorističtí novináři si mohli poprvé vyzkoušet nový Hyundai Staria na domácích silnicích. Ve svých dojmech nejvíc oceňují komfortní jízdu, snadnou ovladatelnost nebo velice prostorný interiér s kvalitními materiály. Zároveň Staria jednoznačně zabodovala i cenou. Přečtěte si to nejzajímavější, co o ní recenzenti napsali.

„Více než pětimetrový Hyundai Staria zaujme ulítlým designem, ale i cenou od 900 tisíc korun. Nejvíc překvapí, že to není žádný elektromobil, ale normální poctivý diesel, což rodinné dodávce sluší zdaleka nejvíc. Jízdní vlastnosti jsou fajn, podvozek je přiměřeně komfortní, netluče, nerázuje, je vidět, že na pohodlí se nešetřilo. Díky zakulacené karoserii má auto výbornou aerodynamiku, hluk na dálničním limitu je opravdu nízký, neruší ani svist od zrcátek. Motor si brumlá svých dva tisíce otáček a taky o něm skoro nevíte.“

„Odkládacích prostor je tolik, že v nich budete léta objevovat zapomenuté věci. Dvě masážní křesla druhé řady můžete v nižší výbavě vyměnit za trojici normálních sedadel, celkem umí být auto až devítimístné. Zaujala i obrovská boční okna, výhled z nich je parádní. Staria je do detailu propracovaným rodinným vanem, u něhož wow efekt nezabil praktičnost, čehož jsme se trochu báli. Cena je pak vzhledem ke konkurenci za takový kus auta skvělá.“

iDnes: Ufonská dodávka je v Česku. Hyundai Staria má skvělou cenu

„Staria vypadá i naživo jako zjevení, které na naší planetě přistálo tak nějak omylem. Po prvním usednutí dovnitř překvapí nejen porce vnitřního prostoru, ale i rozmazlující prvky v prostřední řadě. Sedačky mají nejen vyhřívání, ale i ventilaci, pro každé místo je k dispozici USB-A a sedadlo lze sklopit do relaxační polohy po vzoru Ioniqu 5. Slovíčko Luxury v názvu výbavového stupně rozhodně nepřehání. Ve všech řadách na vás dýchne pocit prémiovosti, což umocňuje semišové obložení stropu a sloupků, stejně jako sedačky v kůži Napa. Chybět pochopitelně nesmějí ani roletky.“

„Novinka je posazena na platformě N3, jíž sdílí například se sourozeneckým SUV Santa Fe. Právě díky tomu může být vybavena plejádou bezpečnostních a asistenčních systémů, stejně jako moderními technologiemi, které dobře známe z osobních aut. Během prvních kilometrů zaujalo solidní odhlučnění podvozku i motoru, ale také jízdní komfort, který není příliš vzdálený vlastnostem velkého SUV. Menší nerovnosti podvozek na osmnáctkách s přehledem vyžehlí, na těch větších se ozývá jen nenápadné podusávání. O pověstném užitkovém natřásání tady opravdu nemůže být řeč.“

Auto.cz: Nepřehlédnutelný Hyundai Staria je v Česku! První svezení ukazuje, že Multivan má problém

„Staria jezdí velmi pohodlně a kultivovaně, přitom je na silnici náležitě stabilní a sebejistá – prakticky jako běžné MPV. Z dodávkově zvýšené řidičské pozice máte skvělý výhled vpřed i do stran, zvlášť díky nízké linii bočních oken. Svažující se A-sloupky nijak nepřekážejí, takže i manévrování v těsných prostorech je velmi snadné – také díky 360° kamerovému systému, a především skvělému poloměru otáčení 5,97 metru.

„Jeskyně za vámi je tak velká, že Staria disponuje zpětnou kamerou na posádku vzadu a systémem zesilování hlasu, aby řidič mohl pohodlně pacifikovat i neposedné děti ve třetí řadě sedadel, která je od předních tak daleko, že už by tam mohly mít jiné časové pásmo.“

„Motor je aktuálně v nabídce jen jeden, v plánu je však ještě benzinový hybrid a výhledově také vodíková verze. Ale vzhledem k tomu, že jde o poctivý 177koňový diesel bez elektrifikace, nabízející solidní zátah 430 Nm a slušnou dynamiku i kultivovanost, zlobit se určitě nebudete (volit můžete jen manuální nebo automatickou převodovku, pohon předních nebo všech čtyř kol). Zvlášť, když je za tak pěkné peníze! Základní cenovka Hyundai Staria totiž činí skromných 899 990 Kč a za 1,1 milionu máte velmi pěkné auto, což je na tak velké, praktické a vybavené auto hodně atraktivní částka.“

Garáž.cz: Poprvé za volantem Hyundai Staria: Kosmické MPV je normální auto pro lidi za skvělé peníze

„Vznětový čtyřválec pod kapotou téměř neslyším, a pokud za jízdy ano, tak jen velmi zlehka. Osmistupňový automat – je to skutečně automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu, nikoliv dvouspojková převodovka – pracuje neskutečně hladce. Tak moc, že dokud nedám plný plyn, abych se dostatečně rozjel v připojovacím pruhu na dálnici, vůbec nevím o tom, že by řadil.“

„Podvozek je velmi komfortní, skoro až houpavý, ale zároveň se dokáže vyvarovat nepříjemných pohybů karoserie v zatáčkách. Navzdory tomu, že je Staria velká krabice, se do interiéru výrazně nepřenáší rázy od větších nerovností, za což vývojářům také patří palec nahoru.“

Novinky: První jízda v luxusním MPV Hyundai Staria: Multivan má problém

Související příspěvky
Novinky

5 důvodů, proč se těšit na Hyundai Inster

5 Mins read
Na český trh jsme uvedli model Inster, nejdostupnější elektromobil Hyundai. Zájemci se mohou těšit na překvapivou prostornost v kompaktních rozměrech, výbornou agilitu…
Novinky

Výstava motýlů i korejský les. Hyundai se činí v Botanické zahradě

2 Mins read
Oblíbená výstava tropických motýlů ve skleníku Fata Morgana letos v Botanické zahradě Praha probíhá do 2. června. Ve stejné době zároveň již…
Novinky

IONIQ 5 N v českých testech: Jede brutálně a bude vás bavit!

5 Mins read
IONIQ 5 N je první elektrický model divize N. Jak je u jejích aut zvykem, nabízí řidičskou zábavu a současně odolnost a…