Mezinárodní šampionát FIA ecoRally Cup se po úvodním podniku ve Španělsku přesunul do České republiky. A díky vítězství posádky Michal Žďárský – Jakub Nábělek nakonec trofej zůstane doma. První místo navíc vybojovali s vozem Hyundai Kona Electric vyráběným v Nošovicích.
FIA ecoRally Cup letos čítá osm závodů po celé Evropě. Krumlovská soutěž byla rozdělena do tří etap o celkové délce téměř 600 km, přičemž 318 km zabralo 16 měřených zkoušek pravidelnosti. Současně se měřila také spotřeba energie, která má v celkovém hodnocení poloviční váhu. Novinkou letos byly náročné noční erzety nebo start od jaderné elektrárny v Temelíně a pořadatelé si připsali i rekordní účast. V kategorii FIA startovalo 30 posádek z osmi zemí, souběžný český pohár pak startovní listinu doplnil na rovných 45 aut.
„Czech New Energies Rallye Český Krumlov je náš domácí závod, milujeme to tu, zároveň ale patří k vůbec nejtěžším soutěžím z celého šampionátu FIA. Letos jsme navíc přijeli obhajovat loňské vítězství, jeli jsme před zraky našich partnerů, rodin a kamarádů. Strašně moc jsme chtěli uspět, v přípravách jsme se proto soustředili na každý detail a cítili jsme šanci zaútočit především na naše největší rivaly ze Španělska,“ popsal Michal Žďárský, který se letošní sezóny účastní s oficiální podporou českého Hyundai.
Poctivá příprava se vyplatila a posádce se startovním číslem 2 se podařil výsledek z říše snů. V náročné a vyrovnané kategorii FIA dokázala zvítězit, což v kombinaci s předchozím druhým místem z Valencie znamená průběžné první místo ve světovém poháru. Stejně tak tyto výsledky posunuly Hyundai na první místo mezi výrobci. Celou soutěž Žďárský s Nábělkem dokončili se spotřebou 10,9 kWh/100 km, čímž dokázali dojezd sériové Kony Electric posunout přes hranici 600 kilometrů.
Vítězné trofeje současně dvojice ukořistila i v kategorii Česká trophy v ecoRally a s dopomocí posádky Tomáš Plesník – Petr Beneš taktéž s Konou Electric navíc pro Hyundai opět vybojovala vítězství mezi značkami. V rámci hodnocení FIA dosáhla na body s další Konou Electric ještě rodinná posádka Radek a Daniel Pecákovi na celkovém devátém místě. Další klání světového poháru proběhne ve druhé polovině června v Portugalsku, v červenci následně posádky zamíří na Island.
„Na takový výsledek jsme nepomysleli snad ani v těch nejtajnějších snech. Bylo přitom těžké se rozhodnout, na co se při jízdě zaměřit, protože zatímco v kategorii FIA je v konečném hodnocení kladen velký důraz i na spotřebu, v českém poháru se hodnotí primárně disciplína regularity. Děkujeme za podporu jak Hyundai Motor Czech, tak i Hyundai Motor Manufacturing Czech, protože obrovská část tohoto výsledku jde za skvěle fungující Konou Electric vyráběnou v Nošovicích,“ dodal Žďárský.