Za volantem

Hybridní Staria cestuje úsporně a s lehkostí

Nová hybridní verze velkého MPV Hyundai Staria podtrhuje jeho kultivovaný charakter a na typických českých silnicích je to velice příjemný a překvapivě hbitý společník. Do ruky padne skoro jako „osobák“ a díky nízké spotřebě ve spojení s nádrží na 65 litrů benzínu budete tankovat jen zřídka.

Staria už od představení v roce 2021 vyniká hlavně futuristickým designem, obrovským prostorem a mimořádným pohodlím, obzvláště v sedmimístné variantě Luxury s kapitánskými sedadly ve druhé řadě. Design ani po několika letech nezevšedněl, prostornost stále přesahuje měřítka třídy a dojem pohodlí je ještě intenzivnější díky hybridnímu pohonu.

Ticho a plavnost ocení řidič hned po nasednutí. Rozjezd i klidnou jízdu v nízkých rychlostech zajišťuje elektromotor, takže se Staria dává do pohybu zcela plynule, bez vibrací a hluku. Točivý moment 367 Nm je dostupný už od 1000 otáček za minutu a vůz tak i při hmotnosti kolem 2,3 tuny stačí jen lehce pobídnout. Díky výkonu 225 koní zároveň neztrácí pružnost ani ve vyšších rychlostech a celkově je to poměrně čilé auto.

Nadprůměrná délka 5,25 metru, dva metry do výšky i do šířky a dlouhý rozvor 3,27 metru vytváří ohromný prostor, jehož vzdušnost podtrhuje bohaté prosklení i velké panoramatické okno. Výhled všemi směry je i díky vysoko umístěným sedadlům perfektní. Manévrování a parkování zpříjemňuje také lehké, ale nikoliv přeposilované řízení, 360° kamerový systém, velká zrcátka nebo kamerové sledování mrtvého úhlu.

Přestože je auto zvenku obrovské, zpoza volantu ve výsledku působí obratně a nezáludně. Poloměr otáčení 5,9 metru je stejný, jako má třeba IONIQ 6. Po městě zároveň umí Staria Hybrid bez větší snahy jezdit se spotřebou kolem sedmi litrů benzínu na 100 km. Plně elektrickou jízdu využívá často a účinně, přičemž energii získává hlavně rekuperací. Její intenzitu lze dokonce měnit páčkami pod volantem jako v elektromobilu.

Majestátní interiér verze Luxury s koženými ventilovanými sedadly, Alcantarou na stropě i sloupcích a prémiovými povrchy dokáže ohromit, ani v civilnější devítimístné konfiguraci však cestujícím nebude nic chybět. Každá řada má vlastní ovládání klimatizace a výdechy ventilace, USB porty nebo držáky nápojů. Zajímavostí je interiérová kamera s interkomem pro snadnou komunikaci s cestujícími vzadu.

Ti vpředu ocení pohodlné loketní opěrky, široké nastavení sedadel nebo velký počet odkládacích schránek. Prostřední sedadlo mezi řidičem a spolujezdcem je spíše nouzové, po sklopení ale slouží jako praktický stolek s přihrádkami. Vysoko umístěný digitální přístrojový štít je velice přehledný a hezky čitelný, obrazovka infotainmentu má úhlopříčku 10,25 palce.

Také v zatáčkách Staria Hybrid klame tělem a nenaklání se ani zdaleka tak, jak by její výška naznačovala. Velice přesně drží stopu, snadno se vede a jistotu a plavnost neztrácí ani v náročnějších úsecích. Nepohodlí posádce ani na silnicích nižších tříd nehrozí. Potěší také plnohodnotné rezervní kolo, zavazadlový prostor až 1303 litrů (v závislosti na verzi) nebo hladké fungování adaptivního tempomatu a dalších komfortních a asistenčních systémů.

Vše o modelu, včetně ceníku, konfigurátoru a technických dat, se dozvíte na našem webu.

Související příspěvky
Za volantem

První jízda v Hyundai Inster: Perfektní malé auto

3 Mins read
Protáhli jsme nový elektrický Inster po českých silnicích, hlavně ve městě a okolí, kde bude jezdit nejčastěji. Díky nízké spotřebě skutečně není…
Za volantem

První dojmy z nového Santa Fe: Úchvatný interiér a pravý luxus

5 Mins read
Pátá generace velkého rodinného SUV Hyundai přichází s revolučním designem, prémiovým konceptem a celou řadou prvenství v rámci segmentu. Motorističtí novináři se…
Za volantem

Nová Kona poprvé v Česku. Podívejte se, na co láká

4 Mins read
Česká premiéra druhé generace Hyundai Kona proběhla na konci května na slavnosti Legendy. Při té příležitosti jsme ji rovnou vzali na malou…