Novinky

5 důvodů, proč se těšit na Hyundai Inster

Na český trh jsme uvedli model Inster, nejdostupnější elektromobil Hyundai. Zájemci se mohou těšit na překvapivou prostornost v kompaktních rozměrech, výbornou agilitu a také příkladnou bezpečnost. Podívejte se, proč našemu Insteru tolik věříme.

Kompaktnost a agilita

Hyundai Inster je drobek, svojí délkou 3 825 mm se řadí mezi modely i10 a i20. Je však o 230 mm delší než jeho předobraz s zážehovými motory, model Casper nabízený pouze v Koreji. Řadí se tak mezi minivozy a malé kompaktní vozy, z obou si ale bere to nejlepší.

Kompaktní rozměry a na EV muší váha okolo 1 400 kg mu dávají výbornou agilitu, kterou využijete zejména ve městě. Díky krátkým převisům je proplouvání úzkými ulicemi i parkování absolutní hračka, díky prodlouženému rozvoru je však velmi stabilní a komfortní i při jízdě na okreskách a po dálnici.

Prostornost a variabilita

Doslova kouzla předvedli designéři a inženýři Hyundai v interiéru, který se vyznačuje prostorností a variabilitou. Nejzásadnějším prvkem jsou zadní sedadla, která jsou dělená v poměru 50:50 a mají nastavitelný sklon opěradla. Především jsou ale podélně posuvná až o 16 cm, díky čemuž si můžete jednoduše vybrat, jestli preferujete více místa pro posádku, nebo pro zavazadla. Objem kufru tak lze zvýšit až na 351 litrů, což by byl i ve třídě malých kompaktních vozů skvělý údaj, zároveň si i za opravdu vzrostlého dospěláka bez kompromisů sedne další dlouhán.

Vzadu, ale také vepředu vás také potěší rovná podlaha, perfektní pro procházení vozem například v případě těsných parkovišť nebo nepřízně počasí, ale také vhodné pro příčné uložení předmětů. Specialitou je možnost všechna sedadla sklopit do kompletní roviny, čímž si z Insteru vytvoříte parádního minicampera, nebo naložíte i dlouhé předměty.

Výrazný design

Inster působí roztomile, ale zároveň futuristicky a robustně. Žádná nuda! Vzhled malého SUV umocňují výrazné kontrastní blatníky a nárazníky, spodní kryty a střešní ližiny. Kulatá LED světla a pixelová grafika vepředu i vzadu spojená černými plochami dávají modelu charakteristický světelný podpis. Jeho boční siluetu si také zapamatujete.

Ještě osobitější je INSTER Cross, který podtrhuje outdoorový styl a přináší unikátní designové prvky jako speciální nárazníky a kryty, kola, ochranné panely, střešní nosiče a na přání dodávaný střešní koš.

Svižný a hospodárný elektropohon

Kompaktní rozměry neznemožnily zabudování akumulátoru s velmi slušnou kapacitou, k dispozici jsou varianty 42 kWh a 49 kWh. Ve verzi s prodlouženým dojezdem na jedno nabití ujede až 370 kilometrů, čímž se ve svém segmentu vymyká. Příčinou je jeho excelentní hospodárnost: kombinovaná spotřeba verze s menším akumulátorem činí pouhé 14,3 kWh na 100 km.

Přesto se nemusíte bát, že byste byli brzdou v provozu, elektromotor na přední nápravě vás s pověstnou plynulostí zátahu elektromobilů rozjede na 100 km/h za 10,6 sekundy v případě většího akumulátoru. Nabíjení je také rychlé, při použití vhodné DC nabíjecí stanice lze Inster nabít z 10 % na 80 % za přibližně 30 minut. A nemusíte se bát zimy, tepelný management nastaví optimální teplotu pro baterie, zatímco tepelné čerpadlo zajistí efektivní vytápění interiéru bez dopadu na dojezd.

Skvělým bonusem je funkce V2L, která je velmi oblíbená u řady IONIQ. Dvě zásuvky uvnitř i venku umožňují napájet elektrické spotřebiče, můžete tak například zapojit kavovar, reproduktory či nabíjet notebooky nebo elektrokola.

Nejpokročilejší technologie a bezpečnost

Nebyl by to Hyundai, kdyby nenabídl tu nejlepší bezpečnostní i konektivní výbavu ve třídě. V interiéru s ambientním osvětlením, kam se mimochodem dostanete i digitálním klíčkem, tedy pomocí vašeho chytrého telefonu nebo hodinek, najdete dvojici 10,25″ displejů: jeden pro přístrojový panel, druhý pro infotainment s integrovanou navigací a podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Když máte mobil uvnitř, můžete jej umístit do bezdrátové nabíječky ve středové konzoli. Když jste od svého Insteru vzdáleni, můžete se na něj připojit a ovládat jej přes Bluelink. Ideální pro někoho, kdo si chce být jistý, že nezapomněl zamknout při odchodu. Nebo můžete sledovat, jak se nabíjí, zatímco si dáváte kafíčko.

Adaptivní tempomat nebo zadní parkovací senzory a kameru byste v základu očekávali, Inster však jde mnohem dál, a nabízí asistenta pro odvrácení kolize s překážkou včetně chodců a cyklistů (FCA), aktivního asistenta pro jízdu v pruzích (LKA + LFA) včetně aktivního systému pro odvrácení kolize s vozy ve slepém úhlu (BCA) i jeho kamerové sledování (BVM). Při manévrování se hodí prostorový 360° kamerový systém (SVM) i asistent pro předcházení kolizím při parkování a couvání (PCA-R) s monitoringem vozů přijíždějících ze stran (RCCA).

Když se moc zamyslíte, pomůže upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVDA), systém pro bezpečné vystupování (SEW) a upozornění na zapomenuté cestující vzadu (ROA), o které je také postaráno ISOFIXy. Pro větší bezpečnost v kritických situacích je Inster standardně vybaven sedmi airbagy: čelními, bočními, bočními okenními a středovým airbagem.

Náklady na pořízení a provoz

Zásadní překážkou pro pořízení elektromobilů bývá jejich pořizovací cena, která se u těch nejdostupnějších, jako je například Hyundai Kona Electric, stále pohybuje přes 800 000 Kč včetně DPH. Inster tuto hranici posune výrazně dolů, o dvě stě tisíc níže, na 599 990 Kč včetně DPH. V případě využití Hyundai Finance však cena padá na 549 990 Kč vč. DPH a pokud jste firma nebo podnikatel, Inster pro vás začíná na 399 993 Kč bez DPH.

Lákavá je i nabídka operativního leasingu, která začíná na 6 499 Kč bez DPH měsíčně, včetně veškerých služeb. Cenovkou se tak Inster otevře novým potenciálním kupcům, pro které nabídne velmi zajímavou alternativu k zavedeným spalovacím modelům.

Díky již zmiňované hospodárnosti elektropohonu bude i následný provoz z hlediska nákladů velmi lákavým důvodem pro pořízení. Zejména v městském provozu bude spotřeba kWh ještě nižší, dlouhý dojezd navíc neomezuje pořízení pouze na provozovatele, kteří mají možnost domácího nabíjení. Výhodou je i méně náročná údržba a servis, konstrukce elektrického pohonu je mnohem jednodušší. Našim elektromobilům věříme, proto Hyundai dává 5letou neomezenou záruku na celý vůz, a záruku 8 let nebo 160 000 km na trakční akumulátor.

Více o modelu se dozvíte na veletrhu e-Salon, kde ho představujeme v české premiéře. Další detaily naleznete na webu hyundai.cz.

Související příspěvky
Novinky

Výstava motýlů i korejský les. Hyundai se činí v Botanické zahradě

2 Mins read
Oblíbená výstava tropických motýlů ve skleníku Fata Morgana letos v Botanické zahradě Praha probíhá do 2. června. Ve stejné době zároveň již…
Novinky

IONIQ 5 N v českých testech: Jede brutálně a bude vás bavit!

5 Mins read
IONIQ 5 N je první elektrický model divize N. Jak je u jejích aut zvykem, nabízí řidičskou zábavu a současně odolnost a…
Novinky

Kona Electric v testech: Prostor a pohodlí za dobrou cenu

4 Mins read
Druhá generace elektromobilu z Nošovic se představila českým motoristickým novinářům. Zaujala je praktickým a pohodlným interiérem, dlouhým dojezdem spojeným s nízkou spotřebou…