Novinky

IONIQ 6 v recenzích: Skvělé svezení a nízká spotřeba

Nový elektrický streamliner prošel rukama prvních motoristických novinářů z Česka. Ocenili na něm především pohodlnou jízdu v kombinaci s dynamickým nadáním a dlouhým dojezdem. Přečtěte si jejich dojmy.

„Sedan s fantastickým proudnicovým designem zlehka sviští autostrádou, je dravý v zatáčkách a to vše s dietní spotřebou. Taycan pro chudé, v tom nejlepším slova smyslu. (…) Osmisetvoltová architektura umožňuje rychlé nabíjení a aerodynamický sedan s bateriovým pohonem se pyšní tabulkovým dojezdem až 614 kilometrů. Hyundai se chlubí, že se tak řadí mezi energeticky nejúspornější mainstreamové elektromobily nabízené na současném trhu. Za 15 minut umožňuje u rychlonabíječky nabít v ideálním případě na 351 kilometrů. Nabití z 10 na 80 % trvá 18 minut.“

„Ioniq 6 se díky své koncepci přeci jen chová trochu jinak a víc autověji, než je u bateriových vozů běžné. Když máte nabito, je s ním v zatáčkách zábava. Ohromující akcelerace umocněná tím, že probíhá neslyšně, patří k žánru. Říkat mu Taycan pro chudé – ano, ceník startuje na 1,1 milionech, to je bohužel standard nové elektrické doby – není svatokrádež. Z mnoha pohledů vypadá (a často pohříchu líp) než dnešní produkce Porsche. Pohon zadních kol má a dokáže to prodat i při jízdě.“

iDnes: Zkusili jsme porsche pro chudé. Nový elektrický hyundai nepřehlédnete

„Když vystoupáme do dvou tisíc metrů nadmořské výšky a kolem nás jsou k vidění zbytky sněhu, ukazuje palubní počítač 23 kWh na sto kilometrů. A když o pár desítek kilometrů později sjíždíme zpět k Madridu, konečná spotřeba se ustálí na osmnáctce. Na auto se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem 325 koní to není zlé, automobilkou udávaný dojezd 583 kilometrů se zdá být celkem snadno dosažitelný.“

„K vnitřnímu prostoru tak nelze mít připomínek, v rámci možností to nemohlo dopadnout lépe. (…) Nízká karoserie se propsala do jízdních vlastností – když má řidičovo sedadlo blíže k silnici, je jízda vždy o něco bezprostřednější. Ioniq 6 dokáže být velmi rychlý, to se ale rozumí samo sebou. Co však už není takovou samozřejmostí, je vyladění brzdného účinku, srozumitelné ovládání palubních přístrojů a přiměřená míra komfortu. A také fakt, že vnitřní hluk není u Ioniqu 6 téma.“

Aktuálně: Jezdí jako z praku. Hyundai znovu pátralo mezi legendami, i tentokrát mu to vyšlo

„Testovaný vůz poháněly dva elektromotory, na každé nápravě jeden, s celkovým systémovým výkonem 239 kW a maximálním točivým momentem 605 Nm. Šlo tedy o prozatím nejostřejší variantu s pohonem všech kol. Dynamiky má nový Hyundai Ioniq 6 na rozdávání i na klikatých silnicích. (…) Náš testovací okruh nebyl úplně eco-friendly, jelikož vedl převážně po dálnicích a klikatých horských silnicích. Nikoliv po městě, kde jsou elektromobily zpravidla nejúspornější. I tak se nám ale povedlo stlačit spotřebu pod 19 kWh/100 km.“

„Hyundai Ioniq 6 na silnici vyhoví i těm nejnáročnějším manažerům. Aerodynamická karoserie spolu s digitálními zrcátky, dvojitými skly a hromadou odhlučňovacích materiálů zamezí jakýmkoliv rušivým zvukům. Na palubě je tak doslova hrobové ticho. (…) Nastavením tlumičů nám Ioniq 6 přišel ještě o něco komfortnější něž Ioniq 5. V zatáčkách už je rozdíl mnohem markantnější, o pár kilo lehčí a placatější sedan ve srovnání s krabicovitým hatchbackem působí stabilněji a tolik neodskakuje od nerovností. Řízení je pocitově strmější a řidič celkově sedí níže, což mu dodává větší kontakt s vozovkou a děním pod koly.“

Autosalon: Hyundai Ioniq 6 drtí konkurenci spotřebou, nabíjením i cenou. Jízdně uspokojí také náročné manažery

„Rozhodně jsem nejel na spotřebu, spíše jsem zkoušel dynamiku a jízdní vlastnosti v zatáčkách, které jsem si na klikatých horských silnicích opravdu užíval. A s výjimkou krátkého zkoušení vlivu jízdních režimů jsem jel na Sport. Takže, když při návratu do Madridu ukazuje palubní počítač 17,3 kWh/100 km, považuji to za výborný výsledek. Během průjezdu městem pak průměr za celou 180kilometrovou trasu klesá dokonce na 16,8 kWh/100 km. Vypadá to tedy, že i verze s pohonem všech kol je úsporná.“

„Hyundai Ioniq 6 Power 4×4 má solidní dynamiku a jízdní vlastnosti, ale zachoval si i obstojnou úspornost a s ní dlouhý dojezd. V kombinaci s ultrarychlým nabíjením je to mezi elektromobily jedno z nejlepších aut pro častější dlouhé dálniční jízdy. Není to ale pro ty, kteří potřebují velký prostor pro zavazadla. Ti se budou muset spokojit s Ioniqem 5.“

fDrive: Hyundai Ioniq 6 Power 4×4. První jízdní dojmy z vrcholné verze

„Hyundai, Ioniq 6, se sice představil již v polovině loňského roku, přesto svým neotřelým designem stále poutá pozornost. Tohle v Koreji prostě umí. (…) Po prvním svezení se zdá být velmi povedeným vozem. Technika známá z Ioniqu 5 těží z (mírně) nižší hmotnosti a především aerodynamičtější karoserie, takže dokáže vykázat nižší spotřebu. Vrcholný Ioniq 6 s pohonem všech kol nabídne solidní dojezd na jedno nabití a zároveň vysoký výkon. Plusy jsou rovněž schopný podvozek a podélný prostor v interiéru.“

„Na okreskách a horských silničkách je Ioniq 6 přiměřeně obratný, i když se už zde více projevuje jeho vyšší hmotnost. Díky nízko uloženému těžišti je však stabilní a pohon všech kol, zejména ve sportovním jízdním režimu, pomáhá s velice rychlými průjezdy zatáčkami.“

Auto.cz: Řídili jsme aerodynamický Hyundai Ioniq 6: Už víme jak, a hlavně za kolik jezdí

Související příspěvky
Novinky

5 důvodů, proč se těšit na Hyundai Inster

5 Mins read
Na český trh jsme uvedli model Inster, nejdostupnější elektromobil Hyundai. Zájemci se mohou těšit na překvapivou prostornost v kompaktních rozměrech, výbornou agilitu…
Novinky

Výstava motýlů i korejský les. Hyundai se činí v Botanické zahradě

2 Mins read
Oblíbená výstava tropických motýlů ve skleníku Fata Morgana letos v Botanické zahradě Praha probíhá do 2. června. Ve stejné době zároveň již…
Novinky

IONIQ 5 N v českých testech: Jede brutálně a bude vás bavit!

5 Mins read
IONIQ 5 N je první elektrický model divize N. Jak je u jejích aut zvykem, nabízí řidičskou zábavu a současně odolnost a…